Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsevgeç, Yıldırım
dc.date.accessioned2023-03-02T06:24:43Z
dc.date.available2023-03-02T06:24:43Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖzsevgeç, Y. (2022). Jeanette Winterson’un Tek Meyve Portakal Değildir adlı romanına Althusserci bir yaklaşım. Humanitas, 10(19), 190-213. https://doi.org/10.20304/humanitas.970336en_US
dc.identifier.issn2147-088X
dc.identifier.issn2645-8837
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20304/humanitas.970336
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7746
dc.description.abstractJeanette Winterson’un Tek Meyve Portakal Değildir (1985)2 adlı romanı, koyu Hristiyan bir anne tarafından evlatlık edinilen Jeanette isimli genç bir kızın hikâyesini okura sunar. Romanın ilk başlarından itibaren annesinin İncil’i istediği gibi yorumladığı ve çevresindeki insanları da dinin katı kurallarıyla şekillendirmeye çalıştığı aşikârdır. Yetim bir çocuk olan Jeanette’ten beklenen ‘misyoner’ olmasıdır. Fakat o kaderini değiştirmeye karar vererek, dinin kendisini sömürmesine karşı savaş açar. Winterson da hikâyedeki din otoritesini ve toplumsal normları reddederek, Jeanette’e daha gerçekçi ve uyumlu başka olası dünyalar sunar. Winterson’un “evlat edinilmiş çocuklar kendi kendilerini icat ederler” ifadesinden yola çıkarak bu çalışmada Jeanette’in kendini yeniden inşa etme durumu ve yaşamış olduğu kimlik bunalımı Louis Althusser’in ‘devletin ideolojik aygıtları’ kavramı ışığında incelenecektir.en_US
dc.description.abstractJeanette Winterson’s Oranges Are Not the Only Fruit (1985) narrates the story of a young girl named Jeanette, the narrator of the story, who is adopted and raised by a profoundly Christian woman. At the beginning of the novel, it is clear that Jeanette’s mother easily manipulates the Bible and tries to shape people’s lives under the strict rules of religion. As an orphan child, Jeanette is expected to be a missionary. However, she decides to change her fate and starts the battle against the oppression of religion. By rejecting the authority of religion and the societal norms in the story, Winterson offers other possible worlds that are more realistic and compatible with Jeanette. Based on Winterson's statement “adopted children invent themselves”, in this study, Jeanette's selfreconstruction and identity crisis will be examined in the light of Louis Althusser's concept of “ideological state apparatuses”.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTekirdağ Namık Kemal Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKimliken_US
dc.subjectDİAen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectJeanette Wintersonen_US
dc.subjectIdentityen_US
dc.subjectDIAen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.titleJeanette Winterson’un Tek Meyve Portakal Değildir adlı romanına Althusserci bir yaklaşımen_US
dc.title.alternativeAn Althusserian approach to Jeanette Winterson’s Oranges are not the only Fruiten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzsevgeç, Yıldırım
dc.identifier.doi10.20304/humanitas.970336en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage190en_US
dc.identifier.endpage213en_US
dc.relation.journalHUMANITAS - Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster