Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Arzu
dc.contributor.authorYıldırım, Nagihan
dc.date.accessioned2023-03-02T06:58:30Z
dc.date.available2023-03-02T06:58:30Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKüçük, A. & Yıldırım, N. (2022). Fen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesini okul dışı öğrenme ortamlarında işleyen çocukların velilerinin yansıtmaları. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(1),88-102. https://doi.org/10.30703/cije.936839en_US
dc.identifier.issn2147-1606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30703/cije.936839
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7748
dc.description.abstractThis study aimed to examine the views of the parents of children who have studied the human and environmental unit of the science lesson outside of school for five weeks. The study used a phenomenology method, one of the qualitative research methods, and the research group consisted of 22 parents of students whose children were taught in out-of-school learning environments. The data collected through semi-structured interviews by appointment in two weeks after the out-of-school teaching intervention, which lasted five weeks. It was analyzed through content analysis, one of the qualitative data analysis methods. In these data, the parents, who initially approved of the implementation of studies with positive expectations, directly referred to the fact that their children displayed a large number of qualities in the home environment that support the cognitive and affective gains reported in other studies. In this context, it was concluded that the views of parents with a well-structured out-of-school science teaching process for the first time were quite rich. This study revealed that out-of-school teaching can be used as an effective tool for parent-school cooperation.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesini beş hafta boyunca okul dışında işleyen çocukların velilerinin uygulamalara yönelik görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji kullanılarak yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, çocukları okul dışı öğrenme ortamlarında ders işleyen 22 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Beş hafta süren okul dışı öğretim uygulamalarının tamamlanmasını izleyen iki haftalık sürede randevu alınarak yürütülen yarı yapılandırılmış mülakatlarla toplanan veriler, nitel veri analiz yöntemlerinden biri olan içerik analizi yoluyla incelenmiştir. Elde edilen veriler, başlangıçta uygulamalara yönelik çalışmaların yapılmasına olumlu beklentilerle onay veren velilerin diğer çalışmalarda raporlanan çocukların bilişsel ve duyuşsal kazanımlarını destekleyen çok sayıda niteliği ev ortamında bizzat gözlediklerini ortaya koymuştur. Bu bağlamda, kuramsal temelleri veli paydaşı özelinde iyi yapılandırılmış bir okul dışı fen öğretimine yönelik süreci ilk defa yakından izleyen velilerin görüşlerinin yeterince olumlu yapılandığı sonucuna varılmıştır. Bu çalışma ayrıca, veli-okul işbirliğinin sağlanmasında okul dışı öğretimin etkili bir araç olarak kullanılabileceğine yönelik güçlü kanıtlar da ortaya koymuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOut-of-school learningen_US
dc.subjectScience teachingen_US
dc.subjectParenten_US
dc.subjectViewsen_US
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectOkul dışı öğrenmeen_US
dc.subjectFen öğretimien_US
dc.subjectVelileren_US
dc.subjectGörüşleren_US
dc.subjectÇevre eğitimien_US
dc.titleFen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesini okul dışı öğrenme ortamlarında işleyen çocukların velilerinin yansıtmalarıen_US
dc.title.alternativeThe reflections of parents of children studying human and environment unit in the subject of science in out-of-school learning environmentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Nagihan
dc.identifier.doi10.30703/cije.936839en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage88en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.relation.journalCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster