Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaki, Yasemin
dc.date.accessioned2023-03-07T06:06:37Z
dc.date.available2023-03-07T06:06:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationBaki, Y. (2022). Türkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algıları. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 11(4), 1717-1742.en_US
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/teke/issue/73952/1221139
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7793
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlilik algılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiş olup katılımcılar; Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 216 öğretmen adayından oluşmaktadır. Tekil tarama ve nedensel karşılaştırma modeline göre tasarlanan araştırmanın verilerinin toplanmasında, 21. Yüzyıl Becerileri Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl yeterlilik algılarının, ölçeğin alt boyutlarından olan öğrenme ve yenilenme becerileri, yaşam ve kariyer becerilerine ilişkin algıların düşük seviyede olduğu bilgi, medya ve teknoloji becerileri boyutunda ise çok düşük seviyede olduğu belirlenmiştir. Türkçe öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl yeterlilik algılarına sınıf*cinsiyet etkileşimi, kitap sayısı*sayfa ve anne*baba eğitim etkileşiminin etkili değişkenler olmadığı tespit edilmiştir. Bu değişkenler içerisinde sadece yıl içerisinde okunan kitap sayısı değişkeni Türkçe öğretmeni adaylarının yaşam ve kariyer becerilerine ilişkin yeterlilik algıları üzerinde en az kitap okuyanların en çok okuyanlara göre manidar düzeyde farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Bilgi, medya ve teknoloji becerilerine ilişkin yeterlilik algılarında ise bir hafta içerisinde okudukları sayfa sayısı açısından orta düzeyde okuyanların yeterlilik algılarının çok okuyanlara göre manidar düzeyde farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the perceptions of pre-serviceTurkish teachers regarding 21st-century skills. The study group of the research was identified through simple random sampling and consisted of 216 pre-service teachers studying in the Department of Turkish Teaching at Recep Tayyip Erdoğan University. The 21st Century Skills and Competences Scale was used in collecting the data of the study, which was designed according to the single survey and causal-comparative model. The results of the study show that pre-service Turkish teachers’ perceptions of 21st-century competencies are low in the dimensions of perceptions of learning and renewal skills and life and professional skills, which are the sub-dimensions of the scale. However, they are very low in the dimensions of information, media, and technology. It was found that grade*gender interaction, number of books*pages, and mother*father educational status interaction were not effective variables for pre-service Turkish teachers’ perceptions of 21stcentury skills and competencies. Among these variables, only the variable of the number of books read during the year was found to make a significant difference in favour of the participants who read less than those who read a lot in the pre-service Turkish teachers’ perceptions of competence in life and professional skills. In terms of perceptions of competence in information, media, and technology, participants who read moderately within a week were found to be significantly different from those who read a lot.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject21. yüzyıl becerilerien_US
dc.subjectTürkçe öğretmeni adayıen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectSınıfen_US
dc.subjectKitap sayısıen_US
dc.subjectSayfa sayısıen_US
dc.subject21st-century skillsen_US
dc.subjectPre-service Turkish teacheren_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectGradeen_US
dc.subjectNumber of booksen_US
dc.subjectNumber of pagesen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni adaylarının 21. Yüzyıl becerileri yeterlilik algılarıen_US
dc.title.alternativeTurkish teacher candidates’ perceptions of 21st century skills sufficiencyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaki, Yasemin
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1717en_US
dc.identifier.endpage1742en_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster