Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDede, Ercan
dc.contributor.authorÖzdemir, Ercan
dc.date.accessioned2023-03-07T07:21:15Z
dc.date.available2023-03-07T07:21:15Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationDede, E. & Özdemir, E. (2022). Matematik Eğitiminde Fark Etme Becerisi Üzerine Yapılan Araştırmaların Bibliyometrik Analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(36), 1547-1571. https://doi.org/10.35675/befdergi.1145811en_US
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.1145811
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7796
dc.description.abstracthil olmak üzere bibliyometrik verilerle ilgili yayınlanmış literatürü tanımlamak, değerlendirmek ve izlemek için kullanılan bir istatistiksel analiz türüdür. Bu çalışmada fark etme becerisi ile ilgili yayınlanmış bilimsel çalışmaların bibliyometrik analizi yapılmıştır. WoS veri tabanından SSCI ya da ESCI indexli 128 yayın incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre en fazla yayın yapan ülkelerin “Amerika Birleşik Devletleri”, “Türkiye” ve “Almanya”; en fazla yayın yapılan dergilerin “journal of mathematics teacher education”, “international journal of science and mathematics education” ve “zdm-mathematics education”; en çok yayın yapan üniversitelerin “Hamburg Üniversitesi”, “Michigan Eyalet Üniversitesi” ve “Northwestern Üniversitesi” olduğu görülmüştür. Ayrıca fark etme becerisi ile ilgili kavramsal yapı ortaya çıkarılmış ve görselleştirilerek sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractBibliometric analysis is the one of the statistical analysis methods, which is conducted to illustrate, evaluate and keep track of an interested literature using bibliographic data including citation information about authors, publications, institutions, journals, and countries. In this study, it was performed a series of bibliometric analysis related to the published research on noticing skills in the literature. 128 publications with SSCI or ESCI index were examined from WoS database. In the light of the findings, it was seen that the USA, Turkey and Germany are the most productive countries on noticing skills research in mathematics education. In addition, the journal with the most publications are “journal of mathematics teacher education”, “international journal of science and mathematics education” and “zdm-mathematics education”, respectively. Moreover, the most productive institutions on noticing skills research in mathematics education are “University of Hamburg”, “Michigan State University” and “Northwestern University”, respectively. Finally, it was visualized the conceptual structure of the research related to noticing skills in this study.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBayburt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBibliyometrik analizen_US
dc.subjectFark etmeen_US
dc.subjectFark etme becerisien_US
dc.subjectWeb of scienceen_US
dc.subjectBibliometric analysisen_US
dc.subjectNoticingen_US
dc.subjectNoticing skillsen_US
dc.titleMatematik eğitiminde fark etme becerisi üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizien_US
dc.title.alternativeBibliometric analysis of scientific studies conducting on noticing skill in mathematics educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDede, Ercan
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Ercan
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.1145811en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue36en_US
dc.identifier.startpage1547en_US
dc.identifier.endpage1571en_US
dc.relation.journalBayburt Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster