Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAlbayrak, Özlem
dc.contributor.authorBerber, Kübra
dc.contributor.authorUludağ, Elanur
dc.date.accessioned2023-03-07T12:09:22Z
dc.date.available2023-03-07T12:09:22Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAlbayrak, Ö., Berber, K. & Uludağ, E. (2022). Pandemi Sürecinde Hemşirelik Esasları Uygulama Derslerinin Uzaktan Eğitim ile Yürütülmesi Konusunda Akademisyenlerin Deneyimleri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 11(1), 220-228. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.943152en_US
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37989/gumussagbil.943152
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7807
dc.description.abstractPandemi dünyada ve Türkiye’de hemşirelik eğitimi için benzeri görülmemiş zorluklar yarattı. Uzaktan eğitime geçiş yapıldı, klinik ve uygulama dersleri etkilendi. Bu durumda akademisyenler eğitim yöntemlerinde değişiklikler yaptılar. İlk kez hemşirelik uygulamalarıyla karşılaşan öğrencilere beceri kazandırmayı uzaktan eğitim ile sürdürmek durumunda kaldılar. Araştırma, pandemi sürecinde hemşirelik esasları ders uygulamalarının uzaktan eğitim ile yürütülmesi konusunda dersi yürüten akademisyenlerin deneyimlerinin belirlenmesi amacıyla yapıldı. Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki çalışma, online veri formu kullanılarak dersi yürüten akademisyenler ile yürütüldü. Verilerin analizi, bilgisayar destekli bir istatistik programında tanımlayıcı istatistikler (frekans, yüzde, ortalama vb) ve bağımsız gruplarda t-testi kullanılarak yapıldı. Çalışma sonucunda hemşirelik esasları derslerinin %45,8’inin asenkron olarak yapıldığı, %91’inin beceri gelişimi açısından yetersiz olduğu belirtildi. Bunun nedeni olarak öğrenci ile etkileşim olmadığı, pratik eksikliği ve öğrenci katılımı olmayışı gibi durumları sıraladılar. Akademisyenler dersin değerlendirilmesini %38,3’u eş zamanlı sınavlar ile gerçekleştirdiler. Akademisyenlerinin çoğunun bu sürecin gelecekte hemşirelik mesleğini olumsuz etkileyeceğini belirtildi. Pandemi ile birlikte üniversitelerde farklı uygulamalarla eğitim sürdürülmeye çalışıldı. Bu süreçte akademisyenler farklı deneyimler yaşadılar. Gerek teorik gerek beceri eğitimlerinin yürütülmesine yönelik yöntemlerin literatürde paylaşımının arttırılması, öğrencilerin eksik olduğu düşünülen beceri eğitimlerinin ilerleyen dönemlerde tamamlanması, hemşirelik müfredatının uzaktan eğitimi de içine alacak şekilde planlanması ve benzer durumlarla daha etkin olabilmek için eğitim stratejilerinin belirlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe pandemic has created unprecedented challenges for nursing education in the world and in Turkey. Distance education was made, clinical and practice courses were affected. Academics made changes in their education methods. Students who encountered nursing practices for the first time had to maintain their skills through distance education. The research was carried out to determine the experiences of nursing principles academicians during the pandemic process. The descriptive and cross-sectional study was conducted using the online data form. Data analysis was performed using descriptive statistics (frequency, percentage, mean, etc.) and t-test for independent groups in a computer-assisted statistical program. As a result of the study, it was stated that 45.8% of the nursing fundamentals courses were given asynchronously, and 91% of them were insufficient in terms of skill development. They listed the reasons for this as lack of interaction with the student, lack of practice and lack of student participation. Academicians evaluated the course with 38.3% simultaneous exams. Academics stated that this process will negatively affect the nursing profession in the future. With the pandemic, it was tried to continue education with different applications in universities. Academics had different experiences. It is recommended to increase the sharing of methods for conducting both theoretical and skill training in the literature, to complete the skills trainings that are thought to be missing in the future, to plan the nursing curriculum to include distance education, and to determine training strategies in order to be more effective in similar situations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşirelik esaslarıen_US
dc.subjectAkademisyenleren_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectFundamental nursingen_US
dc.subjectAcademicsen_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.titlePandemi sürecinde hemşirelik esasları uygulama derslerinin uzaktan eğitim ile yürütülmesi konusunda akademisyenlerin deneyimlerien_US
dc.title.alternativeThe experiences of academicians on the administration of fundamental nursing application lessons with distance education in the pandemic processen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAlbayrak, Özlem
dc.contributor.institutionauthorBerber, Kübra
dc.identifier.doi10.37989/gumussagbil.943152en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage220en_US
dc.identifier.endpage228en_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster