Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUzuner, Fatma Gül
dc.contributor.authorYazıcı, Mahmut Serkan
dc.date.accessioned2023-03-10T07:53:05Z
dc.date.available2023-03-10T07:53:05Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationUzuner, F.G. & Yazıcı, M.S. (2022). Sınıf Öğretmenlerinin Tipik Gelişim Gösteren Öğrenciler ile Özel Gereksinimli Öğrencileri İçin Kullandıkları Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Tekniklerinin Belirlenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(35), 870-897. https://doi.org/10.35675/befdergi.845465en_US
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.845465
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7862
dc.description.abstractSınıf öğretmenlerinin tüm öğrencileri için uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirlemesi önemlidir. Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin tipik gelişim gösteren ve tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamındaki özel gereksinimli öğrencilere yönelik kullandığı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda, nicel araştırma yaklaşımı kapsamında yer alan tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan uygun örnekleme tekniğine göre seçilen 130 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yarı yapılandırılmış anket yardımıyla toplanmıştır. Bu anket yoluyla nicel ve nitel veriler toplanmıştır. Toplanan nitel veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Bunun sonucunda, sınıf öğretmenlerinin tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimli öğrencilere yönelik kullandığı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerine ilişkin bazı farklılıkların olmasının yanında, daha çok geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullandığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda tipik gelişim gösteren ve tam zamanlı bütünleştirme/kaynaştırma kapsamındaki öğrencilere yönelik uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi ve kullanılmasına yönelik sınıf öğretmenlerine eğitim verilebilir.en_US
dc.description.abstractIt is important for primary school teachers to determine appropriate measurement and evaluation methods and techniques for all their students. The main purpose of this study is to determine the measurement and evaluation methods and techniques used by primary school teachers for typically developing students and those with special needs within the scope of fulltime inclusive practices. In this context, the survey method included in the quantitative research approach was used. The study group of the research consists of 130 primary school teachers selected according to the appropriate sampling technique, one of the purposeful sampling techniques. Quantitative and qualitative data were collected through this questionnaire. The collected qualitative data were subjected to descriptive analysis. As a result, primary teachers can be trained to determine and use appropriate measurement and evaluation methods and techniques for students who show typical development and are within the scope of full-time integration/inclusion.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBayburt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma/bütünleştirmeen_US
dc.subjectÖğretmen yeterliğien_US
dc.subjectÖlçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerien_US
dc.subjectTemel eğitimen_US
dc.subjectInclusiveen_US
dc.subjectTeacher competenceen_US
dc.subjectMeasurement and evaluation methods and techniquesen_US
dc.subjectPrimary educationen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin tipik gelişim gösteren öğrenciler ile özel gereksinimli öğrencileri için kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeIdentification of measurement and evaluation methods and techniques tools used by primary school teachers for typically developing students and students with special needsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.845465en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage870en_US
dc.identifier.endpage897en_US
dc.relation.journalBayburt Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster