• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerin incelenmesi

Thumbnail

View/Open

Full Text / Tam Metin (981.5Kb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Yazıcı, Mahmut Serkan
Cumalı, Damla

Metadata

Show full item record

Citation

Yazıcı, M.S. & Cumalı, D. (2022). Sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerin incelenmesi, Trakya Eğitim Dergisi,12(2), 555-573 https://doi.org/10.24315/tred.868170

Abstract

Günümüzde birçok sınıf öğretmeni kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında özel gereksinimli öğrenciler ile çalışmaktadır. Lisans eğitiminin öğretmenlik mesleki yeterliği açısından önemi düşünüldüğünde, sınıf öğretmeni adaylarının teorik bilgiye ihtiyaçları olduğu kadar uygulamaya yönelik eğitim almaları da bir ihtiyaçtır. Bu araştırma, sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Araştırma, durum çalışması yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, sınıf öğretmenliği ikinci sınıf öğrencisi olan 25 sınıf öğretmeni adayı ve özel eğitim uygulama merkezinde çalışmakta olan 11 öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli öğrencilerle okul deneyimini katılmasına yönelik görüşlerinin alınmasında veri toplama aracı olarak yapılandırılmamış gözlem ve anket kullanılmıştır. Okul deneyimi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarıyla sürecin içerisinde olan öğretmenlerin görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla alınmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda; sınıf öğretmeni adaylarının mesleğe başlamadan önce özel gereksinimli öğrencilerle okul deneyimine katılmalarının, kişisel ve mesleki gelişime fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu noktada, sınıf öğretmeni adaylarının özel gereksinimli öğrencilere ve onların eğitimine yönelik farkındalıklarında gelişim olduğu da belirtilmelidir. Bu araştırma kapsamında ayrıca, okul deneyiminin niteliğini arttırmaya yönelik katılımcı önerileri de yer almaktadır
 
Today, many primary school teachers work with students having special needs within the scope of inclusive practices. Considering the importance of undergraduate education in terms of teaching professional competence, it is a need for primary school teacher candidates to receive practical training as well as theoretical knowledge. This study was planned to examine views on the effects of prospective primary school teachers' participation in the school experience with the students in the special education practice school. The study was carried out using the case study method. The sample of the study consists of 25 primary school teacher candidates and 11 teachers working in the special education application center. In addition to unstructured observation, questionnaire developed to be applied before and after the teaching practice were used to obtain data. During the process of teaching practice, the opinions of the primary school teacher candidates and the teachers were obtained through semi-structured interviews. Descriptive analysis was used to analyze the data. The results of the study showed that the participation of the primary school teacher candidates in teaching practice with students having special needs before starting their profession provided benefit for their personal and professional development. Also, it should be noted that there was an improvement in the primary school teacher candidates’ awareness of students with special needs and the education involving them. Moreover, participant suggestions to increase the quality of the teaching practice were included in this research.
 

Source

Trakya Eğitim Dergisi

Volume

12

Issue

2

URI

https://doi.org/10.24315/tred.868170
https://hdl.handle.net/11436/7884

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Özel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [13]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Guide|| Instruction || Library || Recep Tayyip Erdoğan University || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan University, Rize, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.