Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖztürk, Zeynep Didar
dc.contributor.authorÇınar, Sinan
dc.date.accessioned2023-03-14T06:03:04Z
dc.date.available2023-03-14T06:03:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖztürk, D. Z. ve Çınar, S.(2022). Mühendislik Tasarıma Dayalı STEM Eğitiminin Okul Öncesi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerisine Etkisi. Trakya Eğitim Dergisi, 12(1), 34-56 https://doi.org/10.24315/tred.868414en_US
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.868414
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7889
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı mühendislik tasarımına dayalı STEM eğitiminin okul öncesi eğitim gören çocukların problem çözme becerileri üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması yöntem türlerinden biri olan açıklayıcı durum çalışması yöntemi benimsenmiştir. Çalışma gurubu olasılığa dayalı olmayan (yargısal) örneklem seçim yöntemi esas alınarak belirlenmiş ve bir devlet okulunda görev yapan iki okul öncesi öğretmen ve onların öğrencileri ve velilerden oluşturulmuştur. Nicel verileri toplama aracı olarak Oğuz ve Akyol (2015) tarafından geliştirilmiş olan ‘‘5-7 Yaş Çocuklar İçin Problem Çözme Becerisi Ölçeği’’ kullanılırken nitel verileri toplamak için ise öğretmen ve velilerle yarı yapılandırılmış mülakat yürütülmüştür. Elde edilen bulgulara göre mühendislik tasarımına dayalı STEM eğitimin okul öncesi çocuklarının problem çözme becerilerinin gelişimine önemli katkısının olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan ailelerin de STEM etkinliklerine katılmaları çocukların problem çözme becerilerinin gelişimi açısından oldukça faydalı olacağından ailelerin de yer aldığı bir araştırma yürütülebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the effect of STEM education based on engineering design on problem solving skills of pre school children. As a research method, explanatory case study method, one of the case study method types, was adopted. The study group was determined on the basis of the non-probabilistic (judicial) sampling method and consists of two pre-school teachers and their students and parents working in a public school. As a means of collecting quantitative data, the "Problem Solving Skills Scale for 5-7 Years Old Children" developed by Oğuz and Akyol (2015) was used, and a semistructured interview was conducted with teachers and parents to collect qualitative data. According to the findings, it was determined that STEM education based on engineering design has a significant contribution to the development of problem solving skills of preschool children. On the other hand, since the participation of families in STEM activities will be very beneficial for the development of problem solving skills of children, a research including families can be conducted.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik tasarımen_US
dc.subjectSTEM eğitimien_US
dc.subjectOkul öncesi eğitimen_US
dc.subjectProblem çözme becerisien_US
dc.subjectEngineering designen_US
dc.subjectSTEM educationen_US
dc.subjectPre-school educationen_US
dc.subjectProblem solving skillsen_US
dc.titleMühendislik tasarıma dayalı stem eğitiminin okul öncesi öğrencilerinin problem çözme becerisine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of engineering design based stem education on the problemsolving skills of pre-school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇınar, Sinan
dc.identifier.doi10.24315/tred.868414en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage34en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster