Sporcu Öğrencilerin Etkili İletişim Düzeylerinin İncelenmesi ; Futbol Spor Dalı Örneği
Özet
This study was conducted with the aim of examining the contribution of football to the communication levels of the student athletes who are at different grade levels and play in amateur sports clubs in terms of some variables. The sample of the study which was conducted by using general screening model is composed of 174 volunteer students selected through simple random method. In the research, “Scale of Effective Communication in Team Sports” was used as the data collection tool. As a result of the research, the athletes in the sample were given the answers to the scale questions; In the sub-dimension of acceptance and positive conflict, the participants of secondary education, aged 15 to 18, with family income of 5001 ? and over, playing in striker and midfielder position and playing football in the 1st Leagues, compared to the other participants, It was determined that the participants who were educated at university level, 23-26 age group, family income level of 5001 ? and above, playing in goalkeeper and striker position and playing football in school team and amateur leagues were more effective in communicating with teammates than the other participants. In addition, while the statistical value of education, age and family income level showed a significant difference in both sub-dimensions, it was found that they did not show a significant difference in the variables of play area and sporting level. Key Words: Communication, Athlete, Student, School Team, Amateur Sports. Bu araştırma futbol spor dalının; farklı okul düzeylerinde okuyan ve amatör spor kulüplerinde oynayan sporcu öğrenciler üzerindeki iletişim düzeylerine olan katkısının bazı değişkenlere göre inceleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın örneklemini basit tesadüfü yöntemle seçilmiş gönüllü 174 sporcu öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Takım Sporlarında Etkili İletişim Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda örneklemdeki sporcu öğrencilerin ölçek sorularına vermiş oldukları cevaplardan hareketle; kabul etme ve pozitif çatışma alt boyutunda ortaöğretim düzeyinde eğitim alan, 15 ile 18 yaş aralığında olan, 5001 TL ve üzerinde aile gelirleri olan, forvet ve orta saha mevkiinde oynayan ve 1. Liglerde futbol oynayan katılımcıların diğer katılımcılara göre daha, ayırt etme ve negatif çatışma alt boyutunda ise üniversite düzeyinde eğitim alan, 23-26 yaş aralığında olan, 5001 TL ve üzeri aile gelir düzeyi olan, kaleci ve forvet mevkiinde oynayan ve okul takımı ve amatör liglerde futbol oynayan katılımcıların diğer katılımcılara göre daha fazla puan ile takım arkadaşlarıyla etkili iletişim içerisinde oldukları belirlenmiştir. Ayrıca araştırmada her iki alt boyutta da istatistiki değer olarak eğitim, yaş ile aile gelir düzeyi değişkenlerinde anlamlı bir fark gösterirken, oynadıkları oyun bölgesi ve spor yapma düzeyi değişkenlerinde anlamlı bir fark göstermediği saptanmıştır. Anahtar kelimeler: İletişim, Sporcu, Öğrenci, Okul Takımı, Amatör Spor.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11436/825http://www.jshsr.org/DergiTamDetay.aspx?ID=1550&Detay=Ozet