Spor Etkinliklerinin Sporcu Öğrencilerin Özgüvenlerine Yönelik Olan Katkısını Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Özet
The aim of this study is to examine the contribution of school sports activities to self-confidence of student athletes in terms of some variables. The sample of the study, which was conducted by using the general screening model, is consisted of 193 volunteer student athletes selected from the universe by simple random method. In the research, “Self-Confidence Scale” was used as the data collection tool. Based on the answers given by the student athletes to the scale items, it was seen that male students, 17-years-old students, vocational high school students, students whose fathers graduated from a high school, and students with the highest income level have higher self-confidence scores. Also, it was observed that the students whose branch of sports is football, handball or taekwondo have higher self-confidence values than the students doing other sports. In addition, while the statistical value of the study did not show a significant difference in gender, age, high school type, father education level and family income status variables, it was found that there was a significant difference in sport type variable. Key Words: Gender, Self-Confidence, Student, Athlete. Bu araştırma okul sporu etkinliklerinin sporcu öğrencilerin öz güvenlerine olan katkısının bazı değişkenlere göre inceleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Genel tarama modeli kullanılarak yapılan araştırmanın örneklemini; evrenden basit tesadüfü yöntemle seçilmiş gönüllü 193 sporcu öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Özgüven Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda örneklemdeki sporcu öğrencilerin ölçek sorularına vermiş oldukları cevaplardan hareketle: her iki alt boyutta cinsiyet değişkenine göre erkek öğrencilerin, yaş değişkenine göre 17 yaş grubunda ki öğrencilerin, meslek lisesinde öğrenim gören öğrencilerin, babası lise mezunu olan öğrencilerin ve en yüksek gelir düzeyine sahip öğrencilerin özgüven değerlerinin daha yüksek puanlarda olduğu görülmüştür. Spor türünde ise futbol, taekwonda ve hentbol spor dalını yapan öğrencilerin diğer spor dallarında ki öğrencilere göre özgüven değerlerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırmada istatistiki değer olarak cinsiyet, yaş, lise türü, baba eğitim durumu ile aile gelir durum değişkenlerinde anlamlı bir fark göstermezken, spor türü değişkeninde anlamlı bir fark gösterdiği saptanmıştır. Anahtar kelimeler: Cinsiyet, Özgüven, Öğrenci, Sporcu.