Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErkan, Enis
dc.contributor.authorOğuz Namdar, Ayşegül
dc.date.accessioned2023-10-04T11:32:08Z
dc.date.available2023-10-04T11:32:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationErkan, E. & Oguz Namdar, A. (2023). Sara Şahinkanat’ın Resimli Çocuk Kitaplarının Biçimsel, İçerik ve Resimleme Özellikleri Açısından İncelenmesi . Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(2), 1727-1750. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1150839en_US
dc.identifier.issn1309-9302
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48146/odusobiad.1150839
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8424
dc.description.abstractBu araştırmada, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özelikleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma doküman incelemesi modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Sara Şahinkanat’ın yazdığı 8 adet resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitapları, kullanılan “Kitap İnceleme Formu” na göre künye bilgileri, biçimsel özellikler, içerik özellikleri ve resimleme özellikleri olmak üzere dört tema altında incelenmiştir. İncelemede elde edilen verilerin betimsel analizleri yapılmış ve yapılan analizler yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçim, içerik ve resimleme özellikleri açısından nitelikli olduğu, bu kitapların çocukların sosyal, duygusal ve dil gelişimlerine katkı sağlayabileceği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books in terms of formal, content and illustration features. The research has been conducted by using document review method. Sara Şahinkanat’s 8 illustrated children’s books were reviewed in the research. Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books which constitute the study group of the research were analyzed under four themes including book information, formal features, content features and illustration features based on the “Book Review Form” used. The frequency analysis of the data obtained in the study was made and the analyzes were interpreted. As a result of the research, it was determined that Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books are qualified in terms of form, content and illustration features, and these books can contribute to the social, emotional and linguistic development of children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOrdu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk edebiyatıen_US
dc.subjectResimli çocuk kitaplarıen_US
dc.subjectSara Şahinkanaten_US
dc.subjectBiçimsel özellikleren_US
dc.subjectİçerik özelliklerien_US
dc.subjectResimleme özelliklerien_US
dc.subject: Children’s booksen_US
dc.subjectIllustrated children’s booksen_US
dc.subjectFormal featuresen_US
dc.subjectContent featuresen_US
dc.subjectIllustrative featuresen_US
dc.titleSara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of Sara Şahinkanat’s illustrated children’s books in terms of formal, content and illustrative featuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorErkan, Enis
dc.contributor.institutionauthorOğuz Namdar, Ayşegül
dc.identifier.doi10.48146/odusobiad.1150839en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1727en_US
dc.identifier.endpage1750en_US
dc.relation.journalOrdu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster