dc.contributor.author | Bay, Abdullah | |
dc.date.accessioned | 2023-10-16T06:48:59Z | |
dc.date.available | 2023-10-16T06:48:59Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Bay, A. (2023). 18. ve 19. Yüzyıllarda Ünye Limanı: Bir İskelenin Yükselişi ve Gerileyişi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1449-1472. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1217650 | en_US |
dc.identifier.issn | 1309-9302 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.48146/odusobiad.1217650 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/8501 | |
dc.description.abstract | Dünyanın en önemli iç denizlerinden biri olan Karadeniz, deniz ve karayolu bağlantıları kanalıyla Asya-Avrupa
arasındaki deniz-kara ticaretini birbirine bağlar. Karadeniz’in Orta kesiminde yer alan Ünye ise gerek iç kesimler
gerekse Kafkaslarla bağlantısı yüzünden, Karadeniz’in en önemli limanlarından biri olmuştur. Zaman zaman önemi
azalıp çoğalsa da Ünye iskelesi, 18. yüzyıl itibarıyla Karadeniz’in uluslararası ticarete açılması sonucu iç deniz
özelliğini kaybetmesi ve buna bağlı olarak yabancı tüccarların gelişiyle birlikte işlem hacmini giderek artırmıştır.
Ancak buharlıların seferleriyle geleneksel deniz ticaretinde bir gerileme yaşanmıştır. 19. yüzyılda ticaret hacminin
artmasıyla, Ünye yeni açılan acenteler, düzenlenen seferler ve yerli ve yabancı tüccarlarıyla Karadeniz’in işlek
limanları arasına girmiştir. Bu çalışma, arşiv kayıtlarına dayanan bilgiler ışığında, 19. yüzyılın ikinci yarısında Ünye
limanında gerçekleştirilen ticari faaliyetlerin açıklanması yoluyla Osmanlı denizcilik araştırmalarına katkı sunmayı
amaçlamaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The Black Sea, one of the most important inland seas in the world, connects the sea-land trade between Asia and
Europe via sea and road connections. Ünye, which is located in the central part of the Black Sea, has become one
of the most important ports of the Black Sea due to its connection with both the inland and Caucasus. Although
the importance of Port of Ünye has increased and decreased from time to time, its trading volume has gradually
increased due to losing its feature of being an inland sea and consequently the arrival of foreign traders as a
result of the opening of the Black Sea to international trade since the 18th century. However, there was in the
traditional maritime trade with the voyage of the steamboats. Ünye has become one of the busiest ports of the
Black Sea with newly opened agencies, organized voyages and domestic and foreign merchants as a result of an
increase in trade volume in the 18th century. This study aims to contribute to the Ottoman maritime research by
explaining the commercial activities carried out in Port of Ünye in the second half of the 19thcentury in light of
information based on archive records. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Ordu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Karadeniz | en_US |
dc.subject | Ünye | en_US |
dc.subject | Deniz ticareti | en_US |
dc.subject | Gümrük | en_US |
dc.subject | Canik | en_US |
dc.subject | Black Sea | en_US |
dc.subject | Maritime trade | en_US |
dc.subject | Customs | en_US |
dc.title | 18. ve 19. yüzyıllarda Ünye Limanı: Bir iskelenin yükselişi ve gerileyişi | en_US |
dc.title.alternative | Port of Ünye in the 18th and the 19th centuries: Ascent and decline of a dock | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bay, Abdullah | |
dc.identifier.doi | 10.48146/odusobiad.1217650 | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1449 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1472 | en_US |
dc.relation.journal | Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Konferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |