Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBay, Abdullah
dc.date.accessioned2023-10-16T06:48:59Z
dc.date.available2023-10-16T06:48:59Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationBay, A. (2023). 18. ve 19. Yüzyıllarda Ünye Limanı: Bir İskelenin Yükselişi ve Gerileyişi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 13(1), 1449-1472. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1217650en_US
dc.identifier.issn1309-9302
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.48146/odusobiad.1217650
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8501
dc.description.abstractDünyanın en önemli iç denizlerinden biri olan Karadeniz, deniz ve karayolu bağlantıları kanalıyla Asya-Avrupa arasındaki deniz-kara ticaretini birbirine bağlar. Karadeniz’in Orta kesiminde yer alan Ünye ise gerek iç kesimler gerekse Kafkaslarla bağlantısı yüzünden, Karadeniz’in en önemli limanlarından biri olmuştur. Zaman zaman önemi azalıp çoğalsa da Ünye iskelesi, 18. yüzyıl itibarıyla Karadeniz’in uluslararası ticarete açılması sonucu iç deniz özelliğini kaybetmesi ve buna bağlı olarak yabancı tüccarların gelişiyle birlikte işlem hacmini giderek artırmıştır. Ancak buharlıların seferleriyle geleneksel deniz ticaretinde bir gerileme yaşanmıştır. 19. yüzyılda ticaret hacminin artmasıyla, Ünye yeni açılan acenteler, düzenlenen seferler ve yerli ve yabancı tüccarlarıyla Karadeniz’in işlek limanları arasına girmiştir. Bu çalışma, arşiv kayıtlarına dayanan bilgiler ışığında, 19. yüzyılın ikinci yarısında Ünye limanında gerçekleştirilen ticari faaliyetlerin açıklanması yoluyla Osmanlı denizcilik araştırmalarına katkı sunmayı amaçlamaktadır.en_US
dc.description.abstractThe Black Sea, one of the most important inland seas in the world, connects the sea-land trade between Asia and Europe via sea and road connections. Ünye, which is located in the central part of the Black Sea, has become one of the most important ports of the Black Sea due to its connection with both the inland and Caucasus. Although the importance of Port of Ünye has increased and decreased from time to time, its trading volume has gradually increased due to losing its feature of being an inland sea and consequently the arrival of foreign traders as a result of the opening of the Black Sea to international trade since the 18th century. However, there was in the traditional maritime trade with the voyage of the steamboats. Ünye has become one of the busiest ports of the Black Sea with newly opened agencies, organized voyages and domestic and foreign merchants as a result of an increase in trade volume in the 18th century. This study aims to contribute to the Ottoman maritime research by explaining the commercial activities carried out in Port of Ünye in the second half of the 19thcentury in light of information based on archive records.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherOrdu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaradenizen_US
dc.subjectÜnyeen_US
dc.subjectDeniz ticaretien_US
dc.subjectGümrüken_US
dc.subjectCaniken_US
dc.subjectBlack Seaen_US
dc.subjectMaritime tradeen_US
dc.subjectCustomsen_US
dc.title18. ve 19. yüzyıllarda Ünye Limanı: Bir iskelenin yükselişi ve gerileyişien_US
dc.title.alternativePort of Ünye in the 18th and the 19th centuries: Ascent and decline of a docken_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBay, Abdullah
dc.identifier.doi10.48146/odusobiad.1217650en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1449en_US
dc.identifier.endpage1472en_US
dc.relation.journalOrdu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Ulusal - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster