Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYazıcı, Mahmut Serkan
dc.contributor.authorUzuner, Fatma Gül
dc.date.accessioned2023-10-18T12:09:53Z
dc.date.available2023-10-18T12:09:53Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYazıcı, M.S. & Uzuner, F.G. (2023). Kaynaştırma Uygulamaları Kapsamında Eğitsel Oyunların Kullanılmasına Yönelik Metaforik Algıların İncelenmesi. Milli Eğitim, 52(237), 107-140. https://doi.org/10.37669/milliegitim.1032726en_US
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.1032726
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/8523
dc.description.abstractEğitsel oyun, özel gereksinimi olsun veya olmasın bütün çocukların eğitimi noktasında öne çıkan kavramlardan biridir. Bu bağlamda, kaynaştırma uygulamaları kapsamında da eğitsel oyunların ciddi bir rolü vardır. Özellikle temel eğitim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenleri ve daha sonra bu kademede görev yapacak olan sınıf öğretmeni adaylarının kaynaştırma uygulamalarında eğitsel oyunların kullanılmasına ilişkin algıları da önemlidir. Nitekim sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının sahip olduğu algılar, öğrenme durumlarının niteliğini etkileyebilir. Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının eğitsel oyunların ve kaynaştırma uygulamalarında eğitsel oyunların kullanılmasına ilişkin metaforik algılarının ve metaforik algı farklarının ortaya koyulması amaçlanmıştır. İlgili amaç kapsamında, nitel araştırma yaklaşımları arasında yer alan fenomenoloji araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme tekniklerinden biri olan uygun durum örnekleme tekniğine göre seçilen 68 sınıf öğretmeni ve 96 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak eğitsel oyunların kullanılması ve kaynaştırma uygulamalarında eğitsel oyunların kullanılmasına ilişkin metafor formu kullanılmıştır. Bu şekilde, sınıf öğretmenlerinden 107 metafor, sınıf öğretmeni adaylarından ise 155 metafor toplanmıştır. Toplanan veriler tematik kodlama yaklaşımı esas alınarak analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilmesi sonucunda, katılımcıların hem eğitsel oyun hem de kaynaştırma uygulamalarında eğitsel oyunların kullanılması ile ilgili nitelikli eğitim almadıkları, gerekli yeterliğe sahip olmadıkları ve bu noktada algılarının geliştirilmesine ihtiyaçları olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe educational game is one of the prominent concepts in all children’s education, whether they have special needs or not. In this context, educational games also have an important role in inclusive education. Particularly, the perceptions of the primary teachers who work at the primary education level and the prospective primary teachers who will work at this level later about the use of educational games in inclusive practices are also important. Primary teachers’ and prospective primary teachers’ perceptions can affect the quality of learning situations. Therefore, this study aimed to reveal the primary teachers’ and prospective primary teachers’ metaphorical perceptions and differences in metaphorical perception about the use of educational games and educational games in inclusive education. Within the scope of the related purpose, the phenomenology research method, which is within the scope of qualitative research approaches, was used. The research study group consists of 68 primary teachers and 96 prospective primary teachers selected according to the appropriate case sampling technique, which is one of the purposeful sampling techniques. The metaphor form about the use of educational games and the use of educational games in inclusive education was used as a data collection tool. In this way, 107 metaphors from primary teachers and 155 metaphors from prospective primary teachers were collected. The collected data were analyzed based on the thematic coding approach. As a result of the data analysis, it was concluded that the participants did not receive qualified training on the use of educational games and these games in inclusion practices, they did not have the necessary competence and at this point, they needed to develop their perceptions in these respects.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMilli Eğitim Bakanlığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitsel oyunen_US
dc.subjectKaynaştırmaen_US
dc.subjectMetaforen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectKültüren_US
dc.subjectEducational gameen_US
dc.subjectInclusionen_US
dc.subjectMetaphoren_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.subjectCultureen_US
dc.titleKaynaştırma uygulamaları kapsamında eğitsel oyunların kullanılmasına yönelik metaforik algıların incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn examination of metaphorical perceptions towards the use of educational games in inclusive practicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYazıcı, Mahmut Serkan
dc.contributor.institutionauthorUzuner, Fatma Gül
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.1032726en_US
dc.identifier.volume52en_US
dc.identifier.issue237en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.relation.journalMilli Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster