Yazar "RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
8. Sınıf öğrencilerinin kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirmelerini sağlayacak tahmin gözlem açıklamaya dayalı etkinliklerin geliştirilmesi
Yıldırım, Nagihan; Maşeroğlu, Pınar (Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, 2021)In this study, it is aimed to help 8th-grade students to associate chemistry concepts with daily life and to develop an effective based on prediction-observation-explanation to increase their interest in the course. Case ... -
Afet eğitimi ve disiplinlerarası öğretim: öğretmenler ne düşünüyor?
Birinci Konur, Kader; Sezen Vekli, Gülşah; Şeyihoğlu, Ayşegül; Tekbıyık, Ahmet; Kartal, Ayça (Ankara Üniversitesi, 2023)Afetlerle ilgili yapılan araştırmalarda disiplinlerarası çalışmaların ön plana çıktığı görülmektedir. Bu araştırmalarda öğretmenlerin bilgi eksikliklerinin afet eğitimine yönelik uygulamalarda sorun teşkil ettiği ifade ... -
The assessment of the dynamic learning environment designed for the construction of basic geometric concepts
Baran Bulut, Demet; Özçevik Kal, Mediha (Informascope, 2023)In this study, it is aimed to evaluate the dynamic learning environment designed for 5th grade students to draw geometric objects and shapes. In this study, case study design was used. In this case study, 10 worksheets ... -
Beşinci sınıf öğrencilerinin ses kavramını anlamaları üzerine kavram karikatürlerinin etkisi
Atasoy, Şengül; Tekbıyık, Ahmet; Gülay, Ahmet (2013)Çalışmanın amacı, ses kavramının öğretiminde kavram karikatürlerinin beşinci sınıf öğrencilerinin kavramsal gelişimine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. ... -
Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirmesi: gizemli dünyanın eğlenceli keşfi
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin eğlenceli deney ve etkinliklerle bilime ve çevreye karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yaz bilim kampı değerlendirilmiştir. Kamp ilköğretim 7. ... -
Development of srgumentation based concept cartoons for socioscientific issues: A case of science and art centers
Atasoy, Şengül; Tekbıyık, Ahmet; Çalık, Muammer; Yılmaz Tüzün, Özgül (Turkish Education Assoc, 2022)In the present study, argumentation based concept cartoons for socioscientific issues (CCSSI) were designed for students enrolled in Science and Art Centers (SACs), and the results of the implementation were evaluated. The ... -
Dinamik geometri yazılımı kullanılan öğrenme ortamında öğrencilerin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin incelenmesi
Bu çalışmanın amacı 7. sınıf çokgenler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı (DGY) kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamında analitik ve bütüncül düşünme stillerine sahip öğrencileri SOLO (Structure of the ... -
Disiplinler arası fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki gelişimlerine etkisi
Aytar, Ayşe; Özsevgeç, Tuncay (2019)Birleşmiş Milletler tarafından, sürdürülebilir kalkınma için 2030 yılına kadar ulaşılması istenen yoksulluk, eşitsizlik ve iklim değişikliği gibi farklı konularda toplam 17 küresel hedef belirlenmiştir. Bu hedeflerin ... -
Elimination of misconceptions about percentages with the cognitive conflict approach
Güler Okumuş, Merve; Güveli, Ebru (2023)This research aimed to eliminate the misconceptions about percentages with the cognitive conflict approach. The sample of the research consists of 10 students studying in the 8th grade of a public school in the central ... -
Enhancing middle school students’ cognitive structure of water cycle through the use of water cycle educational game
Ursavaş, Nazihan; Genç, Oğuzhan (2021)Purpose: The aim of this study is to determine the changes in the cognitive structures of middle school students studying at 5th, 6th and 7th grades after the implementation of water cycle educational game activity. De ... -
Examining the views of preservice teachers about online science education during the Covid-19 lockdown: Expectations, opportunities, threats, motivations, and beliefs
Switching from face-to-face learning to mandatory online education during the coronavirus pandemic brought much uncertainty and new experiences for undergraduate students who were unfamiliar with that type of learning. ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin argümantasyona yönelik görüşleri
Namdar, Bahadır; Tüskan, İsmail Barış (2018)Argümantasyon son yıllarda fen eğitimi araştırmalarında dikkat çeken alanlardan biridir. Ancak Türkiye'de fen eğitimi bağlamında yapılan çalışmaların çoğunlukla öğrencilerin ve öğretmen adaylarının argümantasyona yönelik ... -
Fen bilimleri dersi insan ve çevre ünitesini okul dışı öğrenme ortamlarında işleyen çocukların velilerinin yansıtmaları
Küçük, Arzu; Yıldırım, Nagihan (Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)This study aimed to examine the views of the parents of children who have studied the human and environmental unit of the science lesson outside of school for five weeks. The study used a phenomenology method, one of the ... -
Fizik dersi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi
Arslan, Ayşe; Ercan, Orhan; Tekbıyık, Ahmet (2014)Fizik dersi öğretim programı 2007 yılından itibaren kademeli olarak yürürlüğe girmiştir. Öğretim programlarının en önemli paydaşı olan öğretmen- lerin öğretim programı ile ilgili düşüncelerinin belirlenmesi önemlidir. Bu ... -
Investigating prospective primary teachers' pedagogical content knowledge of "effect of human on environment" subject in the process of teaching practice
Çalık, Muammer; Aytar, Ayşe (Edam, 2013)The principal aim of this study is to determine what the extent of the prospective primary teachers' (PPT) pedagogical content knowledge (PCK) is on "effect of human on environment" subject in grade 5 science and technology ... -
Investigation of the ways prospective mathematics teachers respond to students’ errors: An example of the equal sign
Özdemir, Ercan; Dede, Ercan (Informascope, 2022)This study aims to determine how prospective middle school mathematics teachers respond to students’ errors in the questions about the equal sign. This study utilizes case study method. In this case study, hypothetical ... -
“İnanılmaz yolculuk” eğitsel oyunu ile ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgi düzeylerinin geliştirilmesi
Ursavaş, Nazihan; Genç, Oğuzhan (Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)Bu çalışmanın amacı; 5, 6, ve 7. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin ve en iyi gelişimin hangi sınıf seviyesinde gerçekleştiğinin ... -
Karadeniz Bölgesi’ndeki bazı yerel sosyobilimsel konularda öğrencilerin informal muhakemelerinin belirlenmesi: HES, organik çay ve yeşil yol projesi
Bu çalışmada, öğrencilerin yerel sosyobilimsel konulardan (SBK’lerden) olan nehir tipi hidroelektrik santraller (HES’ler), organik çay ve yeşil yol ile ilgili informal muhakeme modlarını ve düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. ... -
Matematik eğitiminde fark etme becerisi üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi
Dede, Ercan; Özdemir, Ercan (Bayburt Üniversitesi, 2022)hil olmak üzere bibliyometrik verilerle ilgili yayınlanmış literatürü tanımlamak, değerlendirmek ve izlemek için kullanılan bir istatistiksel analiz türüdür. Bu çalışmada fark etme becerisi ile ilgili yayınlanmış bilimsel ... -
Mühendislik tasarıma dayalı stem eğitiminin okul öncesi öğrencilerinin problem çözme becerisine etkisi
Öztürk, Zeynep Didar; Çınar, Sinan (Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)Bu çalışmanın amacı mühendislik tasarımına dayalı STEM eğitiminin okul öncesi eğitim gören çocukların problem çözme becerileri üzerine etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırma yöntemi olarak durum çalışması yöntem türlerinden ...