• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alumina and titanium nanoparticles to diesel–Guizotia abyssinica (L.) biodiesel blends on MFVCR engine performance and emissions

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (5.128Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Abishek M.S.
Kachhap, Sabindra
Rajak, Upendra
Verma, Tikendra Nath
Singh, Thokchom Subhaschandra
Shaik, Saboor
Cüce, Erdem
Alwetaishi, Mamdooh

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Abishek M.S., Kachhap, S., Rajak, U., Verma, T.N., Singh, T.S., Shaik, S., Cüce, E. & Alwetaishi, M. (2024). Alumina and titanium nanoparticles to diesel–Guizotia abyssinica (L.) biodiesel blends on MFVCR engine performance and emissions. Sustainable Energy Technologies and Assessments, 61, 103580. https://doi.org/10.1016/j.seta.2023.103580

Özet

Deteriorating air quality and diminishing fossil fuel reserves drive the demand for alternative fuels. Biodiesel from animal and plant sources appears promising, but it has drawbacks like lower thermal efficiency and higher fuel consumption. One solution is exploring Nano additive biodiesel for internal combustion engines to address these limitations. The present research focuses on Guizotia abyssinica (L.) (GA) crops and the synthesis of biofuels from the bioresource and the aluminium oxide (Al2O3) and titanium dioxide (TiO2) nanoparticles. During nanoparticle characterization in X-ray diffraction (XRD), the interplanar spacing for the most intense peaks of (2 2 2) and (1 0 1) in Al2O3 and TiO2 was observed to be 2.63 and 3.48, respectively. Scanning Electron Microscopy (SEM) confirmed the formation of Al2O3 and TiO2. In the experimental evaluation, a multi-fuel variable compression ratio (MFVCR) engine was used to evaluate the performance and TESTO350 for the emission analysis. Nano additive biodiesel achieved a peak cylinder pressure of 55.19 bar and reduced CO emissions by 9.78 % compared to other biodiesel blends. The inclusion of nano additives in biodiesel resulted in a maximum brake thermal efficiency of 32.99 % and a minimum brake-specific fuel consumption of 0.362 kg/kWh compared to other fuels in the study.

Kaynak

Sustainable Energy Technologies and Assessments

Cilt

61

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.seta.2023.103580
https://hdl.handle.net/11436/8731

Koleksiyonlar

  • Makine Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [329]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.