Ara
Toplam kayıt 107, listelenen: 1-10
The role of discipline in determining Turkish pre-service teachers' behavioral intentions to use ICT
(Turkish Education Assoc, 2014)
The purpose of this study is to determine the technology acceptance of a sample of final-year pre-service teachers of different disciplines in Turkey. Research sample is composed of 973 (583 females, 390 males) pre-service ...
Öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanmaya yönelik davranışlarının modellenmesi
(Gazi Üniversitesi, 2014)
Etkili bir teknoloji uyarlama süresince öğretmenlerin bu teknolojileri kullanmaya teşvik eden veya kullanımlarını kısıtlayan faktörleri anlamak, ortaya çıkarmak son derece önemlidir. Bu önem doğrultusunda, öğretmenler ...
Education in fractal stage: uncertain future and unbalanced changes
(Istanbul Univ, Fac Letters, Dept Sociology, 2015)
To put it using Baudrillard's words, in the fractal stage, approaches -which consider no value, are not based on a real culture, and are out of balance-, have been shaping educational systems. As educational administration ...
İlköğretim okulu yöneticilerinin okullarında eğitim öğretim durumu ile ilgili eksikliklerin giderilmesinde izledikleri stratejiler
(Dergipark Akad, 2015)
This study aimed to define the strategies adopted by primary school principals in order to carry out the recommendations under the "status of education and training" title in inspection notification. 37 administrators have ...
A comparative study of two national curricula: 1992 art-craft and 2006 visual arts curricula
(Pamukkale Univ, 2015)
This research aims to determine similarities and differences in terms of curriculum design between the National Primary School Curriculum 1992 for Art and Craft Course and the National Primary School Curriculum for Visual ...
Öğrencilerin okuma başarılarını açıklayan ailesel değişkenlerin CHAID analizi ile belirlenmesi
(2015)
Okuma becerisinin hem günlük yaşamdaki hem de diğer dersler için önemi, PISA 2009 veli anketinin Türkiye’de uygulanmamış olması ve ailesel faktörlerin okuma başarısıyla olan ilişkisinin bu anket doğrultusunda araştırılmamış ...
An examination of 3D virtual worlds, design issues, and motivational theory
(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2015)
The purpose of this study is to assess the motivational qualities of specific design elements in a three-dimensional (3D) virtual winter sports learning environment comprised of an Information House, Practice Area, and ...
The investigation of content validity of mathematics sub-test of the transition from primary to secondary education exam
(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2015)
In this study, the content validity of mathematics sub test of the transition from primary to secondary education exam (TEOG) which has six main subjects in 20132014 education year is analyzed. Content validity refers ...
Explanation of academic procrastianation by some personal and psychological variables
(Hacettepe Univ, 2015)
The main purpose of this study was to explore how irrational beliefs, self-efficacy belief, self-perception and the fear of negative evaluation account for university students' academic procrastination behaviors. It was ...
Developing community of inquiry scale for 3D virtual learning environments
(2016)
Bu çalışmada, 3 Boyutlu sanal öğrenme ortamları için Sorgulama Toplulukları Modeli ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin geliştirilmesinde, literatür taramasından, 3B sanal ortamda kış sporları konusunda oluşturulan ...