• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Contemporary efforts involving globalization and science teacher education

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2023

Yazar

Avşar Erümit, Banu
Akerson, Valarie L.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Avsar Erumit, B., Akerson, V.L. (2023). Contemporary Efforts Involving Globalization and Science Teacher Education. In: Buck, G.A., Dimitrieska, V., Akerson, V.L. (eds) Internationalizing Rural Science Teacher Preparation. Contemporary Trends and Issues in Science Education, vol 58. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46073-9_3

Özet

Globalization has driven significant developments throughout the latter decades of the twentieth century and the early decades of the twenty-first century. Education and our schools, traditionally local institutions raising individuals to serve their local economies and nations, now confront the challenge of nurturing globally competent individuals (Zhao, J Teach Educ 61(5):422–431, 2010). Moreover, although globalization profoundly influences us, there remains a relative scarcity of examination of teacher education policies and a reevaluation of science education practices in this global context. This chapter delves into the concept of globalization and its repercussions for education. While globalization offers innovative approaches and practices to enhance education, it also harbors potential pitfalls. This chapter assesses both the beneficial initiatives and the detrimental impacts of globalization on students and teacher education discussed in the existing literature. It examines the influence of globalization on science education and its subsequent reforms. The chapter underscores the imperative to integrate local knowledge and culture with global trends, thereby equipping students for the present and future world characterized by transnational interconnectivity and mobility.

Kaynak

Contemporary Trends and Issues in Science Education

Cilt

58

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/978-3-031-46073-9_3
https://hdl.handle.net/11436/8838

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.