Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Sınıf öğretmenlerinin özel eğitim alanlarında katıldıkları eğitimlere yönelik görüşlerinin ve önerilerinin incelenmesi
(Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, 2021)
Sınıf öğretmenleri kaynaştırma/bütünleştirme
yoluyla eğitim kapsamında özel eğitime ihtiyaç duyan
öğrencilerle sıklıkla karşılaşmaktadır. Bu noktada, sınıf
öğretmenlerinin özel eğitim hakkında yeterli bilgi ve
beceriyle ...
Kırsal bölgedeki bir okulun otizm spektrum bozukluğu tanılı öğrenciler için hazırbulunuşluğu
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2021)
Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanılı öğrenciler,
kaynaştırma uygulamaları kapsamında genel eğitim okullarda
eğitime dâhil olmaktadırlar Bu nedenle genel eğitim okullarının
OSB’li öğrenciler için hazır hale getirilmesi ...
Sınıf öğretmenlerinin tipik gelişim gösteren öğrenciler ile özel gereksinimli öğrencileri için kullandıkları ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin belirlenmesi
(Bayburt Üniversitesi, 2022)
Sınıf öğretmenlerinin tüm öğrencileri için uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve
tekniklerini belirlemesi önemlidir. Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin tipik
gelişim gösteren ve tam zamanlı kaynaştırma ...
Sınıf öğretmeni adaylarının özel eğitim uygulama okulundaki öğrencilerle okul deneyimine katılmasının etkilerine ilişkin görüşlerin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 2022)
Günümüzde birçok sınıf öğretmeni
kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları
kapsamında özel gereksinimli öğrenciler ile çalışmaktadır. Lisans
eğitiminin öğretmenlik mesleki yeterliği açısından önemi
düşünüldüğünde, ...
Öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilerine yönelik tutumlarının tespit edilmesi
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2023)
Öğretmen adaylarının özel gereksinimli öğrencilere etkili bir şekilde öğretim yöntem ve müdahalelerini
sunmak ve onları desteklemeleri için gerekli olan bilgi, beceri ve olumlu tutumlarla donatılmaları
gerekmektedir. ...
Kaynaştırma uygulamaları kapsamında eğitsel oyunların kullanılmasına yönelik metaforik algıların incelenmesi
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2023)
Eğitsel oyun, özel gereksinimi olsun veya olmasın bütün çocukların eğitimi noktasında öne
çıkan kavramlardan biridir. Bu bağlamda, kaynaştırma uygulamaları kapsamında da eğitsel
oyunların ciddi bir rolü vardır. Özellikle ...
Otizm farkındalık ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Marmara Üniversitesi, 2023)
Otizm spektrum bozukluğu (OSB) tanılı birey sayısı tüm dünyada olduğu gibi, Türkiye’de de yıllar
içinde artmıştır. Diğer bir değişle, toplum içerisinde birçok alanda OSB tanılı bireylerle etkileşime giren
kişi sayısı da ...