Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Effectiveness of particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies in improving academic performance: a meta-analysis study
(Royal Soc. Chemistry, 2023)
Through a meta-analysis, this study examines how effective particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies are at improving academic performance. Well-known databases (e.g., ERIC, Springer Link, Taylor & ...
Öğretmenlerin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarının belirlenmesi
(Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, 2023)
Sosyal bilgiler ve sınıf öğretmenlerinin beyin temelli öğrenme yaklaşımına ilişkin farkındalıklarını
belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, nitel araştırma desenlerinden olgubilime örnek oluşturmaktadır.
Araştırmanın çalışma ...
Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özellikleri açısından incelenmesi
(Ordu Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmada, Sara Şahinkanat’ın resimli çocuk kitaplarının biçimsel, içerik ve resimleme özelikleri açısından
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma doküman incelemesi modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın ...
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yaratıcı drama ile yapılandırılmış argümantasyona dayalı besinlerimiz ünitesindeki argümanları ve derse ilişkin görüşleri
(Kocaeli Üniversitesi, 2023)
Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama yöntemi ile yapılandırılmış argümantasyon etkinliklerinde ilkokul
4. sınıf öğrencilerinin besinler konusundaki argümanlarının ve uygulama hakkındaki görüşlerinin
incelenmesidir. ...
Promoting preservice teachers’ global citizenship and contextualised NOS views through role-play activities integrated into place-based SSI instruction on climate issues
(Taylor & Francis Ltd., 2023)
This mixed-methods study explored changes in preservice teachers' (PSTs) understanding of the nature of science (NOS) and their values as global citizens after a place-based intervention augmented with role-play activities ...
A meta-analysis of effectiveness of chemical bonding-based intervention studies in improving academic performance
(Royal Soc. Chemistry, 2023)
The purpose of this study is to meta-analytically evaluate research that used chemical bonding-based interventions to improve academic performance. Through meta-analysis, the present study used several keyword patterns ...