Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Designing an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force
(IOP Publishing Ltd, 2021)
The aim of this study is to design an argumentation-based educational digital game to teach the subject of force. Through a design-based research method, each game section includes the argumentation questions that foster ...
Maddenin özellikleri ünitesine özgü bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği, 2021)
Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri dersindeki maddenin özellikleri ünitesine yönelik bilimsel
düşünme alışkanlıkları ölçeğinin (BDAÖ) geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, bilimsel
düşünme alışkanlıkları ...
Kuvvetin etkileri ünitesine yönelik geçerli ve güvenilir bilimsel düşünme alışkanlıkları ölçeğinin geliştirilmesi
(2021)
Fen okuryazarı birey yetiştirmenin ön koşullarından birisini de bilimsel düşünme
alışkanlıklarının kazandırılması oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ilkokul 4. sınıf fen bilimleri
dersindeki kuvvetin etkileri ünitesine yönelik ...
Effectiveness of particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies in improving academic performance: a meta-analysis study
(Royal Soc. Chemistry, 2023)
Through a meta-analysis, this study examines how effective particulate nature of matter (PNM)-based intervention studies are at improving academic performance. Well-known databases (e.g., ERIC, Springer Link, Taylor & ...
A meta-analysis of effectiveness of chemical bonding-based intervention studies in improving academic performance
(Royal Soc. Chemistry, 2023)
The purpose of this study is to meta-analytically evaluate research that used chemical bonding-based interventions to improve academic performance. Through meta-analysis, the present study used several keyword patterns ...