• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Preservice teachers’ enactment of character and values through a place-based drama activity

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Oğuz Namdar, Ayşegül
Namdar, Bahadır
Güler Nalbantoğlu, Fulden

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Oğuz Namdar, A., Namdar, B., Guler Nalbantoglu, F. (2024). Preservice Teachers’ Enactment of Character and Values Through a Place-Based Drama Activity. In: Namdar, B., Karahan, E. (eds) Socioscientific Issues Focused Teacher Education. Contemporary Trends and Issues in Science Education, vol 60. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-55233-5_6

Özet

Character and values are essential factors that affect individuals’ decision-making about a socioscientific issue (SSI). Recently, there has been an emphasis on enhancing character and values through SSI-based teaching. Studies indicate that students have difficulties reasoning from multiple perspectives associated with and feeling responsibility towards an issue. In this chapter, we discuss the importance of decision-making and socioscientific reasoning for scientific literacy. Then, we explain the prominence of character and values for responsible twenty-first-century citizenship. We identify role play as a drama technique to foster students’ character and values. Later, we discuss how role play can be implemented in a placed-based instructional setting. We present a case study reporting preservice science teachers’ character and value enactments and experiences during a placed-based SSI: settlement on agricultural land in the city of Izmir.

Kaynak

Contemporary Trends and Issues in Science Education

Cilt

60

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/978-3-031-55233-5_6
https://hdl.handle.net/11436/9013

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [42]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.