• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Information sharing model and electronic data exchange in supply chain management

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Gujrat, Rashmi
Hatipoğlu, Cemalettin
Uygun, Hayri

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gujrat, R., Hatipoğlu, C., & Uygun, H. (2024). Information Sharing Model and Electronic Data Exchange in Supply Chain Management. In Revolutionizing the AI-Digital Landscape (pp. 204–221). Productivity Press. https://doi.org/10.4324/9781032688305-15

Özet

Inter-enterprise information systems are seen by many businesses as a way to mitigate the effects of increased demand. The key advantage of information exchange is that it helps to reduce the bullwhip effect, which can distort demand information and increase associated supply chain costs when it occurs. The exchange of information between suppliers and customers can provide a source of competitive advantage for both. Since the implementation of just-in-time (JIT) manufacturing by US companies, electronic data exchange (EDI) has been used to send critical pieces of information between businesses. Manufacturing and service industries typically use this data exchange mechanism to communicate inventory reordering and purchasing information. Only through the restructuring of business process channels will an organization be able to reach its full potential to improve its performance. While automation of operations in the supply chain will have little impact on performance, the overall nature of the process will have a significant impact on performance. Many authors now argue that firms must change their business operations to take advantage of the cost reductions made possible by new technologies. According to a recent study, sticking to just one philosophy or technology will have little impact on a businesss performance unless the firm’'s infrastructure practices are taken into account.

Kaynak

Revolutionizing the AI-Digital Landscape: A Guide to Sustainable Emerging Technologies for Marketing Professionals

Bağlantı

https://doi.org/10.4324/9781032688305-15
https://hdl.handle.net/11436/9082

Koleksiyonlar

  • Ardeşen Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [58]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.