• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Role of augmented reality and virtual reality in the post-covid-19 scenario of employee training

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Patnaik B.C.M.
Satpathy, Ipseeta
Khang, Alex
Gujrati, Rashmi
Uygun, Hayri

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Patnaik, B. C. M., Satpathy, I., Khang, A., Gujrati, R., & Uygun, H. (2024). Role of Augmented Reality and Virtual Reality in the Post-Covid-19 Scenario of Employee Training. In AI-Oriented Competency Framework for Talent Management in the Digital Economy (pp. 376–387). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781003440901-23

Özet

In the recent past, with the advancement of technology and digitalization, the concept of training has also drastically changed, more specifically during pandemics. This created an opportunity for all for innovation and creativity. The present study tries to understand how augmented reality (AR) and virtual reality (VR) have contributed to the employee training in various organizations. The objectives of the study were to identify the impact of training through AR and VR on managerial skills, technical skills, and life skills. In this regard, various organizations were selected from the private and public sectors. Snow ball and cluster sampling were used for the collection of data. Initially, 19 variables were identified; however, after the core group and pilot study, these were restricted to only 14. The findings of the study conclude that AR and VR have made a lot of transformations in employee training, leading to improved employee engagement, improved productivity, enhanced communication, and better training opportunities.

Kaynak

AI-Oriented Competency Framework for Talent Management in the Digital Economy: Models, Technologies, Applications, and Implementation

Bağlantı

https://doi.org/10.1201/9781003440901-23
https://hdl.handle.net/11436/9088

Koleksiyonlar

  • Ardeşen Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [58]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.