Tür "article" İşletme Bölümü Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 64, listelenen: 1-20
-
Algılanan örgütsel destek ve iş yeri çatışmasının çalışanların bireyci ve toplulukçu davranış eğilimlerine etkisi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çalışanların algıladığı örgütsel destek Çalışmanın amacı algılanan örgütsel destek ve işyeri çatışmasının bireyci ve toplulukçu davranış eğilimleri ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Samsun ilinde bulunan ... -
Application of lean six sigma for yield improvement in the stainless steel industry: a recipe from Turkiye
(Emerald Group Publishing, 2023)PurposeThis study aims to demonstrate the application of Lean Six Sigma (LSS) at a stainless steel manufacturer in Turkiye for yield improvement. Design/methodology/approachA qualitative approach consisting of a single ... -
Asymmetry in return and volatility spillovers between stock and bond markets in Turkey
(Ege University, 2023)This study analyzes the asymmetric volatility spillovers in the stock and bond (S&B) markets in Borsa Istanbul during 2003-2019. Financial crises have increased the importance of the transition between the S&B markets. ... -
Avrupa ülkelerinde inovasyon ve dış ticaret arasındaki ilişki
(Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı, 2022)Öz Bu çalışmada inovasyonun dış ticaret üzerindeki etkisi Avrupa ülkeleri örneğinde 2000-2017 dönemi verileri temel alınarak ve panel veri yöntemleri kullanılarak araştırılmıştır. Çalışmada inovasyon göstergesi olarak ... -
Bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
(Ankara Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2022)Çalışmanın amacı, bağımsız denetim şirketlerinde görev yapan bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin bakış açılarını keşfetmektir. Bu bağlamda bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliğe ilişkin görüşlerinin ... -
Best output prediction in OECD railways using DEA in conjunction with machine learning algorithms
(Springer, 2023)Efficiency measurement plays an increasingly important role in the regulation and management of railway organizations. Despite its proven usefulness in efficiency measurement, data envelopment analysis (DEA) lacks predictive ... -
Borsaya Kote sigorta şirketlerinin bağımsız denetim raporlarındaki kritik-kilit denetim konularının analizi: ABD ve Türkiye örneği
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2023)Bağımsız denetim raporlarına olan güveni artırmak amacı ile Amerika Birleşik Devletleri (ABD)’nde kritik denetim konularının bağımsız denetim raporlarında belirlenmesini ve açıklanmasını gerekli kılan standart yürürlüğe ... -
Circular economy from the point of consumption relations: Consumer’s role in maintaining circular process
(Emerald Group Publishing, 2021)Behind the source of environmental problems lie many factors. If we do not wish to ruin the world for future generations after making our own world uninhabitable by abusing the resources, we need to think and question many ... -
Covid-19 pandemisi sürecinde tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişimlerin incelenmesi
(2023)2019 yılı Aralık ayında ilk defa Çin’in Wuhan kentinde tespit edilen ve çok kısa bir zaman zarfında bütün dünyaya yayılan Covid-19 salgını, ortaya çıkardığı sonuçlar itibariyle insan yaşamının her alanını derinden ... -
COVID-19 sürecinde online yemek siparişlerinde teknolojinin kabulü
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)COVID-19 sürecinin getirmiş olduğu kısıtlamalarla birlikte evlerinde kalmak zorunda olan tüketiciler alışverişinin çoğunu online olarak yapmaya başlamışlardır. Bu alışverişlerinden biri olan online yemek siparişi ise her ... -
Çay içecek pazarında tüketim alışkanlıklarının içerik analizi ve metin madenciliği ile değerlendirilmesi
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2022)Çay dünya genelinde belirli bölgelerde yetiştirilen bir ürün olup, yetiştirildiği ülkenin ekonomisine katkı sağlamaktadır. Çay birçok tüketici tarafından farkındalığı olan ve tüketilen bir ürün olmakla birlikte ... -
Çevrimiçi kuponların ve tek tuşla ödeme işlem kolaylığının çevrimiçi plansız satın alma üzerine etkisi
(2021)Teknolojik gelişmeler ile beraber tüketicilerin alışveriş davranışları ve ödeme alışkanlıklarında değişimler meydana gelmektedir. Kuponlar ve indirimler kazanma duygusuyla birlikte mutluluğa yol açabilmektedir. Çevrimiçi ... -
Denetimde mesleki şüpheciliğe ilişkin modellerin incelenmesi: Bir model önerisi
(Gümüşhane Üniversitesi, 2022)Çalışmanın amacı, denetim sürecinde mesleki şüpheciliğin yerini ve bağımsız denetçilerin mesleki şüpheciliklerini uygulamaya nasıl aktardıklarını açıklamaya yönelik bir model önerisinde bulunmaktır. Söz konusu amacı ... -
Determination of the world stock indices' co-movements by association rule mining
(ESAN University, 2022)Purpose: This study aims to provide preliminary information to the investor by determining which indices co-movement, with the data mining method. Design/methodology/approach: In this context, data sets containing daily ... -
Disiplinler arası bir disiplin olarak kamu yönetimi
(2011)Kamu yönetimi disiplini, disiplinler arası bir alan olarak nitelendirilmektedir. Siyaset bilimi, idare hukuku ve işletme yönetimi disiplinlerinin kuram, yöntem ve yaklaşımlarını kullanan kamu yönetiminin bu yönü, son ... -
Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki yerli ve yabancı turistlerin sağlıklı menü öğesi seçim davranışları üzerinde etkili olan faktörlerin incelenmesi: Bir yapısal eşitlik modeli yaklaşımı
(2021)Obezite her geçen gün artarak dünya genelinde önemli bir sağlık sorunu haline gelmiştir. Probleme çözüm bulma adına bu çalışmada turistlerin sağlıklı menü öğesi seçim davranışlarında etkili olan faktörler, planlanmış ... -
Duygusal çelişki ve işle bütünleşme arasındaki ilişkide özerkliğin düzenleyici rolü
(Hacettepe Üniversitesi, 2022)İş Talepleri ve Kaynakları Modeli (JD-R), çalışma koşulları ile ilgili özelliklerin (iş talepleri ve iş kaynakları), çalışanın iyilik halini (tükenmişlik ve işle bütünleşme) nasıl etkilediğini gösteren bir modeldir. ... -
The effect of emotional benefit of cute products on impulsive buying behavior
(2021)şletmelerin pazarlama çabaları ürünün tasarımından başlayarak satış sonrası deneyime kadar devam eden bir süreçtir. Ürünün tasarımında farklılık yaratmak var olan müşterileri elde tutmaya yarayacağı gibi yeni müşteriler ... -
The effect of halal product knowledge, halal awareness, perceived psychological risk and halal product attitude on purchasing İntention
(2022)It is considered that individuals should know the concept of halal and be aware of the conditions that make a product halal in order for consumers to have the intention to purchase halal products. The aim of this study ... -
The effect of privacy perception on social media on attitude towards social media usage
(Yaşar Üniversitesi, 2022)Social media applications designed for the purposes such as establishing and maintaining social relationships between people have become an indispensable element of our daily life. Social media users spend a considerable ...