• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Physiotherapy-rehabilitation, and nursing students’ complementary therapy attitudes and level of use

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (377.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Genç Köse, Burcu
Çol, Bahar Kefeli
Gümüşler Başaran, Ayşe

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Burcu, G. K., Bahar, K. Ç., & Ayşe, G. B. (2024). Physiotherapy-rehabilitation, and nursing students’ complementary therapy attitudes and level of use. Heliyon, 10(12), Article e32982. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e32982

Özet

Background: The World Health Organization and the Ministry of Health care about traditional and complementary medicine practices. Evaluating the attitudes of physiotherapy-rehabilitation students and nursing students toward conventional and complementary practices holds significant importance in healthcare education and practice. However, it is worth noting that a limited body of research focuses explicitly on these student groups. Methods: This cross-sectional study was conducted with 446 students in the departments of physiotherapy-rehabilitation and nursing in a university's faculty of health sciences. The data were collected using the Complementary, Alternative, and Conventional Medicine Attitude Scale (CACMAS) and the Complementary and Alternative Medicine Approaches Scale (CAMAS). The analyses used percentages, averages, standard deviation, Student's t, Mann-Whitney U, one-way ANOVA, Kruskal-Wallis analysis, the Scheffe post hoc test, and Pearson correlation. Results: 95.5 % of the students did not use complementary therapy previously; the education process of 89.7 % did not cover complementary treatment; 73.3 % stated that complementary therapy education should be given at schools; 74.2 % wanted to use complementary therapy. However, 94.2 % reported that the Ministry of Health did not know about complementary therapy regulations. The average total score was 25.44 ± 8.953 for the Complementary and Alternative Medicine Approaches Scale and 111.29 ± 16.092 for the Complementary, Alternative, and Conventional Medicine Attitude Scale. Conclusion: The students believed conventional and complementary therapy methods should be used for patients, and they expressed a keen interest in their professional practice after graduation.

Kaynak

Heliyon

Cilt

10

Sayı

12

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e32982
https://hdl.handle.net/11436/9132

Koleksiyonlar

  • Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu [47]
  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2443]
  • Sağlık Yüksekokulu Koleksiyonu [127]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.