• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A meta-analysis of the attitudes of university students in Türkiye toward ageism

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (845.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2024

Yazar

Güzel, Bekir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Güzel, B. (2024). A meta-analysis of the attitudes of university students in Türkiye toward ageism. Educational Gerontology, 1–15. https://doi.org/10.1080/03601277.2024.2385204

Özet

In today’s society, the issues surrounding aging, older adults, and ageism have gained considerable attention due to the rapidly increasing aging population. This study examines attitudes of the university students in Türkiye toward ageism. Employing a meta-analysis approach, the study investigates whether various sociodemographic factors affecting university students’ attitudes toward ageism. Utilizing Comprehensive Meta Analysis (CMA) software, the research examines potential disparities in attitudes toward ageism based on gender, class, age, family type, mother’s education level, father’s education level and the place where they spend most of their lives. The analysis involves evaluating Hedges’s g effect coefficient, Z statistic, and p-values to determine the relationship between ageism and demographic variables. To address publication bias, Egger’s regression intercept, Duval and Tweedie’s trim and fill, Rosenthal’s classic fail-safe N, and Orwin’s fail-safe N tests are conducted. Conclusively, the study finds that sociodemographic variables have a predominantly ‘very low’ or ‘low’ impact on ageism attitudes among university students. Specifically, only the variable of class shows a marginal effect (measured at −0.375), albeit statistically insignificant. Due to the absence of prior meta-analyses exploring the effects of sociodemographic factors on ageism among university students, these results cannot be directly compared with the existing research.

Kaynak

Educational Gerontology

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/03601277.2024.2385204
https://hdl.handle.net/11436/9317

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • Sosyal Hizmet Bölümü Koleksiyonu [27]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.