Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğan, Hayri
dc.contributor.authorKurt, Hakan
dc.date.accessioned2024-09-26T08:03:59Z
dc.date.available2024-09-26T08:03:59Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationKURT, H., & AYDOĞAN, H. (2023). Lise Öğrencilerinin Benlik Saygıları ile Beden Eğitimi ve Spor Dersine İlişkin Tutumları. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18(2), 641-652. https://doi.org/10.33459/cbubesbd.1336992en_US
dc.identifier.issn2149-1046
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33459/cbubesbd.1336992
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9420
dc.description.abstractBu çalışmada, lise öğrencilerinin benlik saygıları ile beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma evrenini 2021-2022 eğitim öğretim yılındaki Doğu Karadeniz Bölgesi Fen Lisesi öğrencileri oluşturmaktayken; örneklemini bu okullarda öğrenim gören basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile belirlenen 383 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması “Demografik Bilgi Formu”, “Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri” ve “Ortaöğretim Öğrencileri İçin Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği” ile sağlanmıştır. Veri analizleri SPSS 26.0 lisanlı paket program kullanılarak değerlendirilmiştir. Analizlerde betimleyici istatistiklerin, One-Way ANOVA, Tukey HSD testi ve Pearson Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularında öğrencilerin, benlik saygısı puanlarının yaş, sınıf, gelir düzeyi ve lisanslı spor yapma durumu açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği (p<0.05), beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutum puanlarında ise cinsiyet ve lisanslı spor yapma durumu değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterdiği (p<0.05) belirlenmiştir. Ayrıca benlik saygıları ile beden eğitimi ve spor (BES) dersine ilişkin tutum puanları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, fen lisesi öğrencilerinin demografik özelliklerine göre benlik saygısı düzeyleri ile BES dersine ilişkin tutumlarında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler olduğu, benlik saygısı kavramının, beden eğitimi ve spor dersine ilişkin olumlu tutum geliştirmede önemli bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherManisa Celal Bayar Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLise öğrencisien_US
dc.subjectBeden eğitimi ve sporen_US
dc.subjectBenlik saygısıen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.titleLise öğrencilerinin benlik saygıları ile beden eğitimi ve spor dersine i̇lişkin tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe self-esteem of high school students and their attitudes towards physical education and sports lessonsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.contributor.institutionauthorKurt, Hakan
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage641en_US
dc.identifier.endpage652en_US
dc.relation.journalCBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster