Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorFurtun, Serkan
dc.contributor.authorBörekçi, Mustafa
dc.date.accessioned2024-09-30T08:18:51Z
dc.date.available2024-09-30T08:18:51Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationFURTUN, S., & BÖREKÇİ, M. (2023). Academic Discourse Formation of Articles in Turkish Education. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 11(4), 796–824. https://doi.org/10.16916/aded.1303002en_US
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.1303002
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9452
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye’deki Türkçe eğitimi üzerine çalışılan akademik metinlerin tür analizi çerçevesinde çeşitli başlıklar altında söylem analizinin yapılmasını ve ilgili makalelerin uzman görüşleri ile değerlendirilerek bilimsel dile ve yapıya uygunluğunun incelemesini amaçlamaktadır. Bu araştırma için Türkçe eğitimini konu alan makaleler çalışma materyali olarak kullanılmıştır. Makaleler Türkçeye uyarlanan makale inceleme formatı ile doküman incelemesine tabi tutulmuştur. Ardından Türkçe eğitimi makalelerinin yayınlandığı dergilerin Türkçe eğitimi alan editörleriyle araştırmacı tarafından geliştirilen görüşme formuyla Türkçe eğitimi makalelerinin durum hakkında görüşme tekniği ile veri alınmıştır. Bu verilerin işlenmesi ve yorumlanması makalenin bulgular kısmında, karşılaştırması ise tartışma bölümünde yapılmıştır. Araştırma kapsamında 402 makale incelenmiş ve 12 editör ile mülakat yapılmıştır. Bulgular, her bir veri setinin ayrı ayrı incelenmesini, tartışma ise veri setlerinin ilişkilendirmesini içermektedir. Bu çalışma ile Türkçe eğitimi makalelerinin sorunlarının tespit edilmesi, yazarın çalışmadaki konumu ve topladığı verileri nasıl kullanması gerektiğine yönelik yöntem bilimsel, bağlamsal, epistemolojik ve içeriğe dayalı öneriler yer almaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik metinen_US
dc.subjectSöylem analizien_US
dc.subjectRetoriken_US
dc.subjectTürkçe eğitimien_US
dc.titleTürkçe eğitimi alanındaki makalelerin akademik söylem oluşumuen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorFurtun, Serkan
dc.identifier.doi10.16916/aded.1303002en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage796en_US
dc.identifier.endpage824en_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster