Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkkan Çavdar, Ayça
dc.contributor.authorKavraz, Mustafa
dc.date.accessioned2024-10-01T07:45:48Z
dc.date.available2024-10-01T07:45:48Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAKKAN, A., & KAVRAZ, M. (2023). Archıtectural Analysıs Of Concert Halls Wıthın The Context Of Lucerne Congress- Cultural Center And Tokyo Opera Cıty Buıldıngs. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(2), 524-552. https://doi.org/10.35379/cusosbil.1226366en_US
dc.identifier.issn1304-8880
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35379/cusosbil.1226366
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9460
dc.description.abstractTiyatro sanatının sergilendiği ve mimari bağlamda tarihî süreçteki gelişim ile şekillenen salonları kapsayan yapılar; insanları kültür ve sanat çerçevesinde bir araya toplayan, kentin önemli ve simgesel değerleridir. Bu bağlamda konser yapıları kentsel kimlik açısından kentlerin ayrılmaz bir parçasıdır. Konser salonları ise kapasiteleri ve akustik gereksinimleri doğrultusunda formları şekillenen mekânlar olarak konser yapılarının kalbini oluşturmaktadır. Bu çalışma kapsamında, farklı coğrafyalarda aynı dönemde tasarlanmış olan iki konser yapısı, salonları ile analiz edilmektedir. Bunlardan birincisi, antik dönemden itibaren profesyonel tiyatro yapılarının uygulandığı Avrupa kıtasındaki İsviçre’de yer alan Luzern Kongre ve Kültür Merkezi’dir. İkincisi ise, felsefi ve modern- geleneksel bir mimari üsluba sahip Asya kıtasındaki Japonya’da yer alan Tokyo Opera City’dir. Her iki yapı da mimari bağlamda analiz edilmiş, mekânların ve salonların fiziksel özelliklerinin yanı sıra seyirci kapasiteleri esas alınarak alan ve hacim analizleri gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda iki yapının da bulundukları çevrede merkezî bir konuma ve simgesel bir değere sahip olduğu; kapsamlarında bulunan salonların ise, kişi başına düşen alan ve hacim oranlarının benzer olduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra farklı pasif akustik elemanların, farklı malzeme ve iç mekân tasarımları ile benzer akustik performansı sağlayabileceği ve farklı coğrafi ve kültürel özelliklerin aynı dönem yapılarında tercih edilen tasarımlara yansıyabileceği sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLuzern Kongre ve Kültür Merkezien_US
dc.subjectTokyo Opera Cityen_US
dc.subjectKonser salonuen_US
dc.subjectPasif Akustik Tasarımen_US
dc.titleLucerne kongre-kültür merkezi̇ ve Tokyo opera ci̇ty bi̇nalari i̇le kapsamlarinda bulunan konser salonlarının mi̇mari̇ bağlamda anali̇zi̇en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAkkan Çavdar, Ayça
dc.identifier.doi10.35379/cusosbil.1226366en_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage524en_US
dc.identifier.endpage552en_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster