Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmazer, Ayşegül
dc.contributor.authorBekdemir, Ünsal
dc.date.accessioned2024-10-02T07:02:37Z
dc.date.available2024-10-02T07:02:37Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationYilmazer, A., & Bekdemi̇r, Ü. (2023). Etki̇nli̇k Temelli̇ Uygulamalarin Sosyal Bi̇lgi̇ler Öğretmen Adaylarinin Medya Okuryazarliğina Yöneli̇k Yansitici Düşünme Beceri̇leri̇ne Etki̇si̇. Cumhuriyet International Journal Of Education, 12(3), 616-629. https://doi.org/10.30703/cije.1233667en_US
dc.identifier.issn2147-1606
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30703/cije.1233667
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9483
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme etkinliklerinin, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; medya okuryazarlığı, yansıtıcı düşünme ve medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisini ortaya koymak ve öğretmen adaylarının öğretim sürecine yönelik görüşlerini tespit etmektir. Karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan iç içe desene göre tasarlanan araştırmanın nicel boyutu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Nicel verileri toplamak amacıyla öğretmen adaylarının medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini ölçmeyi hedefleyen özgün bir ölçek geliştirilmiştir. Ayrıca medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme yeterliklerini belirlemek amacıyla iki farklı ölçekten daha yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubunda yer alan 10 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğretmen adaylarının son test yeni medya okuryazarlığı puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken; yansıtıcı düşünme ve medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerinden yola çıkarak elde edilen nitel bulgulara göre hazırlanan etkinliklerin katılımcıların medya okuryazarlığına yönelik bakış açılarını farklı yönlerden etkilediği, medya okuryazarlığı konularını öğrenmelerini kolaylaştırdığı, medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme dışında karar verme, eleştirel düşünme ve iletişim gibi birçok becerilerini geliştirdiği, mesleklerine birtakım katkılar sağladığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectMedya okuryazarlığıen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.titleEtkinlik temelli uygulamaların sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of activity-based practices on social studies pre-service teachers’ reflective thinking skills related to media literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmazer, Ayşegül
dc.identifier.doi10.30703/cije.1233667en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage616en_US
dc.identifier.endpage629en_US
dc.relation.journalCumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster