dc.contributor.author | Yılmazer, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Bekdemir, Ünsal | |
dc.date.accessioned | 2024-10-02T07:02:37Z | |
dc.date.available | 2024-10-02T07:02:37Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | Yilmazer, A., & Bekdemi̇r, Ü. (2023). Etki̇nli̇k Temelli̇ Uygulamalarin Sosyal Bi̇lgi̇ler Öğretmen Adaylarinin Medya Okuryazarliğina Yöneli̇k Yansitici Düşünme Beceri̇leri̇ne Etki̇si̇. Cumhuriyet International Journal Of Education, 12(3), 616-629. https://doi.org/10.30703/cije.1233667 | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-1606 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30703/cije.1233667 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/9483 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme etkinliklerinin, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının; medya okuryazarlığı, yansıtıcı düşünme ve medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisini ortaya koymak ve öğretmen adaylarının öğretim sürecine yönelik görüşlerini tespit etmektir. Karma yöntem araştırma desenlerinden biri olan iç içe desene göre tasarlanan araştırmanın nicel boyutu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Nicel verileri toplamak amacıyla öğretmen adaylarının medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerini ölçmeyi hedefleyen özgün bir ölçek geliştirilmiştir. Ayrıca medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme yeterliklerini belirlemek amacıyla iki farklı ölçekten daha yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda deney grubunda yer alan 10 öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve bu görüşmelerin analizinde içerik analizinden faydalanılmıştır. Deney ve kontrol grubunda yer alan öğretmen adaylarının son test yeni medya okuryazarlığı puanları arasında anlamlı bir farklılık bulunmazken; yansıtıcı düşünme ve medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerinden yola çıkarak elde edilen nitel bulgulara göre hazırlanan etkinliklerin katılımcıların medya okuryazarlığına yönelik bakış açılarını farklı yönlerden etkilediği, medya okuryazarlığı konularını öğrenmelerini kolaylaştırdığı, medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme dışında karar verme, eleştirel düşünme ve iletişim gibi birçok becerilerini geliştirdiği, mesleklerine birtakım katkılar sağladığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal bilgiler | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.subject | Medya okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Yansıtıcı düşünme | en_US |
dc.title | Etkinlik temelli uygulamaların sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığına yönelik yansıtıcı düşünme becerilerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of activity-based practices on social studies pre-service teachers’ reflective thinking skills related to media literacy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmazer, Ayşegül | |
dc.identifier.doi | 10.30703/cije.1233667 | en_US |
dc.identifier.volume | 12 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 616 | en_US |
dc.identifier.endpage | 629 | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |