Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzturna, Meral
dc.contributor.authorAtasoy, Şengül
dc.date.accessioned2024-10-03T07:31:34Z
dc.date.available2024-10-03T07:31:34Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationÖzturna, M. & Atasoy, Ş. (2024). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Hidroelektrik Santrallerle İlgili Karar Verme Stratejileri. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 41(2), 47-67. http://doi.org/10.52597/buje.1270595en_US
dc.identifier.issn2822-5600
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.52597/buje.1270595
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9498
dc.description.abstractBu araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin karar verme stratejileri bağlamında; sosyobilimsel konular (SBK) hakkındaki görüşlerini, Hidroelektrik Santraller (HES) ile ilgili informal muhakeme modlarını, karar verme ve argümantasyon düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma Artvin ve Rize illerinde görev yapmakta olan 15 fen bilimleri öğretmeni ile yürütülmüştür. Temel nitel araştırma deseninin benimsendiği araştırmada; görüşmeler yoluyla elde edilen veriler betimsel ve içerik analizlerine tabi tutulmuştur. Öğretmenlerin çoğunun SBK’den haberdar olmadıkları ve bilgi eksikliğinin olduğu, nehir tipi HES ile ilgili farklı muhakeme yollarına başvurdukları, karar verme ve argümantasyon bakımından düşük düzeyde ve yüksek düzeyde becerilere sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmenlerinin SBK’de argümantasyon düzeylerinin ve karar verme yetkinliklerinin düşük olması, sınıf içi argümantasyon deneyimlerinin olmaması veya yetersiz olmasından kaynaklanabilir. Fen bilimleri öğretmenlerinin SBK karar verme stratejilerini geliştirmek için sınıf içi SBK argümantasyon deneyimlerinin sağlanması, izlenmesi ve uygulamalara ilişkin profesyonel gelişimlerinin takip edilmesi gerekiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBoğaziçi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyobilimsel konularen_US
dc.subjectKarar vermeen_US
dc.subjectHidroelektrik santralleren_US
dc.subjectİnformal muhakeme modlarıen_US
dc.titleFen bilimleri öğretmenlerinin hidroelektrik santrallerle i̇lgili karar verme stratejilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAtasoy, Şengül
dc.identifier.doi10.52597/buje.1270595en_US
dc.identifier.volume41en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.relation.journalBoğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster