Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Berat Can
dc.contributor.authorIşık, Utku
dc.contributor.authorAçıkgöz, Selçuk
dc.date.accessioned2024-10-04T07:08:29Z
dc.date.available2024-10-04T07:08:29Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationİnan, B. C., Işık, U., & Açıkgöz, S. (2024). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Ciddi Boş Zaman ile Rekreasyon Farkındalıklarının Mutluluk Düzeyleri Açısından İncelenmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 29(3), 189-201. https://doi.org/10.53434/gbesbd.1483581en_US
dc.identifier.issn2717-9966
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53434/gbesbd.1483581
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9510
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin ciddi boş zaman, rekreasyon farkındalık ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmaya; uygulanan anket formunu, gönüllü olarak doldurmayı kabul eden, 18-40 yaş arası spor bilimleri fakültesinde öğrenim gören 201 (Xyaş=24,88±5,57) öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Ciddi Boş Zaman Ölçeği”, “Rekreasyon Farkındalık Ölçeği” ve “Oxford Mutluluk Ölçeği” kullanılarak Google Doc çevrim içi anket yolu ile toplanmıştır. İstatistiksel analizler, IBM SPSS 26.0 ve JASP 16.2 istatistik yazılım programları kullanılarak yapılmıştır. Verilere normallik testleri uygulanmış ve normal dağıldığı tespit edilen verilerin ikili karşılaştırmalarında Independent T-Testi, üç ve üzeri grupların karşılaştırılmasında Tek-yönlü ANOVA testleri kullanılmıştır. Sürekli veriler arasındaki ilişkinin ve etkinin incelenmesinde Pearson Korelasyon testi ve Lineer Regresyon analizi kullanılmıştır. Aracı etki analizinde ise Baron ve Kenny yöntemi temel alınmıştır. Aracı rolünün ne kadar etkili olduğunu belirlemek için ise bootstrap güven aralığı değerlerinden faydalanılmıştır. Analizler, cinsiyet açısından anlamlı farklılıklar olmadığını göstermiştir (p>0,05). Spor yapma yılı açısından ciddi boş zaman ciddiyet, sosyal fayda ve kişisel fayda alt boyutlarında, rekreasyon farkındalıklarında ve mutluluk düzeylerinde anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir (p<0,05). Ciddi boş zaman, rekreasyon farkındalık ve mutluluk düzeylerinin anlamlı olarak birbirlerini etkilendiği gözlemlendi (p<0,05). Ayrıca ciddi boş zamanın mutluluk üzerindeki etkisinde, rekreasyon farkındalığının aracı rolünden bahsetmenin mümkün olmadığı görüldü. Sonuç olarak spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşları ile mutluluk düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Ayrıca daha uzun yıllar sporun içinde olan öğrencilerin ciddi boş zaman ve rekreasyon farkındalık düzeyleri artarak mutluluk seviyesini geliştirdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGazi Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.subjectRekreasyon farkındalıken_US
dc.subjectCiddi boş zamanen_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesi öğrencilerinin ciddi boş zaman ile rekreasyon farkındalıklarının mutluluk düzeyleri açısından i̇ncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of serious leisure and recreation awareness of sports sciences faculty students in terms of happiness levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.contributor.institutionauthorİnan, Berat Can
dc.identifier.doi10.53434/gbesbd.1483581en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage201en_US
dc.relation.journalGazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster