Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGenç Köse, Burcu
dc.contributor.authorGümüşler Başaran, Ayşe
dc.contributor.authorKefeli Çöl, Bahar
dc.date.accessioned2024-10-07T08:10:04Z
dc.date.available2024-10-07T08:10:04Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationGenç Köse, B., Gümüşler Başaran, A., & Kefeli Çol, B. (2024). Academic Motivation and Professional Attitudes of Nursing Students Exposed to the Earthquake: A Case-Control Study. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 11(1), 163–170. https://doi.org/10.54304/shyd.2024.01069en_US
dc.identifier.issn2149-018X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.54304/shyd.2024.01069
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9530
dc.description.abstractAmaç: Maddi ve manevi kayıplara yol açan doğal afetler, bireylerde ruhsal sıkıntıların ortaya çıkmasına neden olabilmektedir. Deprem sonrası yaşanabilen stres, kaygı gibi ruhsal sıkıntılar ise bireylerin odaklanma yeteneğine ve güdülenmesine olumsuz etkiler oluşturabilmektedir. Çalışma, depremi yaşayan hemşirelik öğrencilerinin akademik güdülenme ve meslek tutum düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Vaka-kontrol tipteki çalışma, bir üniversitenin hemşirelik öğrencileri ile yapılmıştır. Depremi yaşayan 81 öğrenci vaka grubunu oluştururken, 106 öğrenci kontrol grubunu oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında, “Öğrenci Bilgi Formu, Akademik Güdülenme Ölçeği ve Hemşirelik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde yüzde, ortalama, standart sapma, Student t testi, ANOVA, Tukey post hoc testi ve ki-kare testi kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmada, öğrencilerin depremden ruhsal açıdan etkilenme durumları, depremi yaşayan öğrencilerde anlamlı (X2= 5,576, p<0,05) olarak yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin akademik güdülenme toplam puan ortalaması vaka (Ort=69,90, SS=12,29) ve kontrol grubunda (Ort=68,75, SS=10,45) yüksek bulunurken, öğrencilerin vaka (Ort=3,87, SS=0,44) ve kontrol (Ort=3,92, SS=0,45) gruplarında hemşirelik mesleğine yönelik tutum ölçeği toplam puan ortalaması ile her üç alt boyutta olumlu tutuma sahip oldukları belirlenmiştir. Çalışmada vaka ve kontrol grupları açısından karşılaştırma yapıldığında, akademik güdülenme ve hemşirelik mesleğine yönelik tutum ölçeği boyutları arasında anlamlı farklılık saptanmamıştır. Deprem ile akademik güdülenmesinin olumsuz yönde değiştiğini söyleyen öğrencilerin akademik güdülenme ölçeği puan ortalaması, akademik güdülenmesinin değişmediğini ya da olumlu yönde değiştiğini belirten öğrencilerden anlamlı olarak düşük bulunmuştur (p<0,05). Sonuç: Çalışma sonucunda depremin öğrencilerin akademik güdülenme ve mesleki tutumlarında fark oluşturmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDepreme maruz kalan hemşirelik öğrencilerinin akademik güdülenme ve mesleki tutumları: vaka-kontrol çalışmasıen_US
dc.title.alternativeAcademic motivation and professional attitudes of nursing students exposed to the earthquake: a case-control studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.contributor.institutionauthorGenç Köse, Burcu
dc.contributor.institutionauthorGümüşler Başaran, Ayşe
dc.contributor.institutionauthorKefeli Çöl, Bahar
dc.identifier.doi10.54304/SHYD.2024.01069en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalSağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster