• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The impact of close reading strategies on individual innovativeness and life skills: preservice teachers

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.729Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2024

Yazar

Baki, Yasemin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Baki, Y. (2024). The Impact of Close Reading Strategies on Individual Innovativeness and Life Skills: Preservice Teachers. Behavioral Sciences, 14(9), 816. https://doi.org/10.3390/bs14090816

Özet

Reading is one of the fundamental tools for acquiring knowledge that has a direct effect on an individual’s life. Many single and multiple strategies are used to improve reading comprehension, which is a strategic acquisition. (1) This study aims to investigate the effects of close reading strategies on the life skills and individual innovativeness of preservice Turkish language teachers. (2) The study group for this research consists of 31 preservice teachers studying in the Turkish Language Teaching department at a university in northern Türkiye. A sequential mixed-method design was used. In the quantitative aspect of the research, a pre-test and post-test experimental design without a control group was used, while in the qualitative aspect, a case study design was employed. Data were collected using the Life Skills Scale, Individual Innovativeness Scale, and semi-structured interview form. In analyzing the data obtained to examine the effect of the experimental process, a t-test for dependent groups was used, whereas data from the interviews were analyzed through content analysis (3–4). According to the results obtained from the research, the close reading strategy was determined to be a strategy that significantly improves the life skills and individual innovativeness of preservice Turkish language teachers.

Kaynak

Behavioral Sciences

Cilt

14

Sayı

9

Bağlantı

https://doi.org/10.3390/bs14090816
https://hdl.handle.net/11436/9591

Koleksiyonlar

  • PubMed İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2440]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.