Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİsmailoğlu, Semiha
dc.contributor.authorAkkan Çavdar, Ayça
dc.date.accessioned2024-10-23T08:14:08Z
dc.date.available2024-10-23T08:14:08Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationİsmailoğlu, S., & Akkan Çavdar, A. (2024). The Status of Sustainability in Architectural Education. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 7(1), 18–26. https://doi.org/10.32329/uad.1375122en_US
dc.identifier.issn2636-7459
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32329/uad.1375122
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9667
dc.description.abstractMimarlık disiplini güncel gelişmelerden etkilenerek değişimlere entegre olan bir alandır ve mimarlık eğitimi de bu değişimler doğrultusunda güncellenerek evrenselliğini korumak zorundadır. Geleceğin mimarları olan öğrencilerin güncel tartışma konularından biri olan sürdürülebilirliğe yönelik donanımlı olmaları, sürdürülebilirliğin hedeflenen amaçlarına ulaşmasında oldukça önemlidir. İnsanların, canlı organizmaların ve inorganik öğelerin meydana getirdiği küresel ekosistemin devamlılığını sürdürebilmesi için çözümler geliştirmek ve bunları uygulamaya koymak mimarların görevleri arasındadır. Bu çalışmanın amacı, mimarlık bölümü lisans ve lisansüstü eğitiminde yer alan sürdürülebilirlik konulu dersler ve derslerin içerikleri kapsamında bir analiz yapmaktır. Çalışma kapsamında, Türkiye’de mimarlık alanında lisans ve lisansüstü düzeyde eğitim veren devlet üniversitelerinin bilgisi, en son yayımlanan 2023 Yükseköğretim Program Atlası incelenerek elde edilmiştir. Üniversitelerin ders bilgi paketleri analiz edilerek sürdürülebilirlik bağlamında ders içerikleri, dersin hangi yarıyılda verildiği, zorunlu ya da seçmeli, teorik ya da uygulama ağırlıklı ders olması ve derslerde bilgisayar programının kullanılma durumu belirlenmiştir. Sonuç olarak lisans düzeyinde verilen derslerden sürdürülebilirlik bağlamında ele alınan derslerin pek çoğunun seçmeli ve teorik ders olarak programlarda yer aldığı; lisansüstü eğitimde ise simülasyon programı, sayısal hesaplama veya sertifika konulu derslerin teorik anlatıma göre oldukça az sayıda olduğu ve genellikle yüksek lisans programlarında yer aldığı sonucu elde edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSustainabilityen_US
dc.subjectEcologyen_US
dc.subjectArchitectural educationen_US
dc.subjectArchitectureen_US
dc.subjectAwareness of sustainabilityen_US
dc.titleThe status of sustainability in architectural educationen_US
dc.title.alternativeSürdürülebilirliğin mimarlık eğitimindeki yerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİsmailoğlu, Semiha
dc.contributor.institutionauthorAkkan Çavdar, Ayça
dc.identifier.doi10.32329/uad.1375122en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.journalÜniversite Araştırmaları Dergisi (Online)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster