Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaki, Yasemin
dc.date.accessioned2024-10-23T12:59:48Z
dc.date.available2024-10-23T12:59:48Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.citationBaki̇, Y. (2023). Türkçe Öğretmeni̇ Adaylarinin Çok Katmanli Okuryazarlik Düzeyleri̇ Üzeri̇ne Bi̇r İnceleme. International Journal Of Turkish Literature Culture Education, 13(1), 213-238. https://doi.org/10.7884/teke.1371533en_US
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7884/teke.1371533
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/9674
dc.description.abstractBu araştırmada Türkçe öğretmeni adaylarının çok katmanlı okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilen çalışmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu seçkisiz örnekleme yöntemlerinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Katılımcılar; Türkiye’nin kuzeyindeki bir üniversitenin eğitim fakültesi Türkçe Öğretmenliği Anabilim Dalında öğrenim gören 215 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çok Katmanlı Okuryazarlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanan veriler; cinsiyet, sınıf düzeyi, annebaba eğitim düzeyi, akademik başarı, günlük internet kullanım süresi, günlük okuma süresi, sevilen metin türü, yıllık okunan kitap sayısı ve katıldıkları sanatsal faaliyet değişkenleri açısından incelenmiştir. Verilerin analizinde betimleyici istatistikler, bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way Anova) kullanılmıştır. Araştırmadan sonucunda Türkçe öğretmeni adaylarının çok katmanlı okuryazarlık becerileri ve çok katmanlı yapıyı kullanarak kendini ifade etme becerileri dışında ölçeğin tüm boyutlarının ortalamanın üzerinde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının çok katmanlı okuryazarlık becerilerinin; cinsiyet, akademik başarı, günlük internet kullanım süresi, günlük okuma süresi, sevilen metin türü, yıllık okunan kitap sayısı ve katıldıkları sanatsal faaliyetler açısından benzer özelliklere sahip olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının sadece çok katmanlı okuryazarlık düzeyleri sınıf seviyelerine göre manidar farklılık göstermektedir. Bu farklılıklar incelendiğinde ise çok katmanlı okuryazarlık becerileri ile çok katmanlı yapıda kullanılan içeriği anlamlandırma boyutunda ortalamaların sınıf düzeyine bağlı olarak arttığı söylenebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürkçe öğretmeni adayıen_US
dc.subjectSınıfen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.titleTürkçe öğretmeni̇ adaylarının çok katmanlı okuryazarlık düzeyleri̇ üzeri̇ne bi̇r i̇ncelemeen_US
dc.title.alternativeAn investigation on pre-service turkish teachers’ multimodal literacy levelsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaki, Yasemin
dc.identifier.doi10.7884/teke.1371533en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster