Konu "Social studies" için listeleme
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
-
4.sınıf sosyal bilgiler dersinde dürüstlük değerini kazandırmada edebi ürünlerin kullanımı
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2017)Araştırmanın temel amacı 4.sınıf öğrencilerine edebi ürünlerin dürüstlük değerini kazandırmadaki etkisini incelemektir. Çalışma grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Rize-Pazar ilçesinde Ahmet Mesut Yılmaz İlkokulu'nda ... -
Examining the effects of using a porphyrios-tree aided constructive teaching approach with pre-service social studies teachers to develop understanding about ecological interspecies relationships
(Eskisehir Osmangazi University, 2020)This study aims to find out the effects on pre-service teachers of a constructivist teaching approach aided by use of a Porphyrios-tree. Use of a Porphyrios-tree is thought to be the basis of and most principled conceptual ... -
Sosyal bilgiler dersi 5.sınıf konularının tarih bilinci oluşturmadaki etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalı, 2018)Bu araştırmada öncelikle sosyal bilgilerin ne olduğu, sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve önemi, sosyal bilgilerin dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, tarih ve tarih bilinci, sosyal bilgilerde tarih ve tarih bilincinin ... -
Sosyal bilgiler dersinde uygulanan yaratıcı drama ekinliklerine yönelik öğrenci görüşleri
(Bayburt Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde ‘Kültür ve Miras’ öğrenme alanının öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin öğrenci görüşlerine yansımasını tespit ... -
Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü ve yerel tarih uygulamalarının öğrencilerin kavramsal başarılarına ve farkındalık oluşturmalarına etkisi
(Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, 2019)SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE SÖZLÜ VE YEREL TARİH UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN KAVRAMSAL BAŞARILARINA VE FARKINDALIK OLUŞTURMASINA ETKİSİ Bu çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretiminde sözlü ve yerel tarih uygulamalarının ... -
Zihin haritalama tekniğinin sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısı, tutumu ve kalıcılığına etkisi
(Rize Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalı / Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı, 2011)Bu çalışmada zihin haritalama tekniğinin İlköğretim 4. sınıf Sosyal Bilgiler dersinde öğrencilerin başarısı, Sosyal Bilgiler dersine olan tutumu ve kalıcılığına etkisini araştırmak, aynı zamanda öğrencilerin zihin haritalama ...