Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Özetleme Stratejilerini Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2017)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlamada özetleme stratejilerini kullanma becerileri incelenmiştir. Nitel yaklaşıma uygun olarak desenlenen çalışmada, doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ...
Okul Öncesi Hikâye Ve Masal Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri
(2017)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla nasıl aktarıldığını tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma özelliği gösterip ...
Örtülü Anlam Unsurlarının Türkçe Dersi Öğretim Programı Ve Çalışma Kitaplarındaki Yeri
(2016)
Bu çalışma, Türkçe dersi öğretim programındaki (6-8. sınıflar) kazanımlarda ifadesini bulan ‘örtülü anlam’ unsurlarının işlevlerini belirlemeyi ve 2015-2016 eğitim öğretim yılına ait MEB Yayınları 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ...
Türkçe Öğretiminde Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
(2018)
Okuma eylemi; yazılı, görsel ve elektronik metinler üzerinde dikkat, algılama, hatırlama, anlamlandırma, yorumlama, sentezleme, değerlendirme ve çözümleme gibi zihinsel işlemlerin bir arada gerçekleştiği bir dil becerisi ...