Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Ortaokul Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamada Özetleme Stratejilerini Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2017)
Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlamada özetleme stratejilerini kullanma becerileri incelenmiştir. Nitel yaklaşıma uygun olarak desenlenen çalışmada, doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın ...
Okul Öncesi Hikâye Ve Masal Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet Rolleri
(2017)
Bu araştırmanın amacı okul öncesi hikâye ve masal kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla nasıl aktarıldığını tespit etmektir. Araştırma nitel araştırma özelliği gösterip ...
Zarf Tümleci - Yüklem İlişkisine Farklı Bir Yaklaşım,
(2017)
Bu çalışmada tümleç ve zarf terimleri, klâsik tanımlardan hareketle değerlendirilmiş; hâl tümleci ve hâl zarfı ayrımı üzerinde durulmuştur. Tümleç ve zarf kavramındaki hâl/durum ifadesinin Türk dil bilgisinde neyi karşıladığı ...
Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri İle Öğrenme Yaklaşımları Tercihleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(2017)
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme stillerini, öğrenme yaklaşımları tercihlerini ve öğrenme stilleri ile öğrenme yaklaşımları tercihleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. ...