• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploring continuity equation via a modeling activity: in the context of crowd science

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.902Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Yüksel, Tuğba
Tekbıyık, Ahmet
Avşar Erümit, Banu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Yüksel, T., Tekbıyık, A. & Erümit, B.A. (2020). Exploring continuity equation via a modeling activity: in the context of crowd science. Science Activities-Projects and Curriculum Ideas in Stem Classrooms, 57(2), 67-76. https://doi.org/10.1080/00368121.2020.1782314

Özet

Using problems from real life contexts which is related to learners'environment or their culture plays an important role in their learning that concept. in this regard, science educators especially physics educators search for real-life domain of theoretical concepts for effective science teaching and they consider analogical and physical models as an opportunity in their instruction. in the presented activity, we worked with 66 senior pre-service science teachers from our science teaching methods course. We used crowd movements as a real-life domain of our analogical models to scientifically explain a stampede case, then utilized physical model to explore continuity equation. Real life problem based scenarios could be used while taking advantage of the 3 D modeling in teaching of scientific principle. As a result, we found that pre-service teachers were able to make scientific explanation for causes of stampedes by using modeling activity. High school teachers and upper-level instructors could benefit from including the modeling activity introduced in this study to help their students understand the concepts related to continuity equation by designing a physical model based on an analogical model. Via the physical model, students are able to make predictions, observations, interpretations and explanations of a complex and abstract scientific phenomenon.

Kaynak

Science Activities-Projects and Curriculum Ideas in Stem Classrooms

Cilt

57

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/00368121.2020.1782314
https://hdl.handle.net/11436/1045

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.