• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Prospective elementary mathematics teachers' noticing of childrens' mathematics: a focus on extending moves

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.236Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2021

Yazar

Tyminski, Andrew M.
Simpson, Amber J.
Land, Tonia J.
Drake, Corey
Dede, Ercan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Tyminski, A. M., Simpson, A.J., Land, T.J., Drake, C., Dede, E. (2021). Prospective elementary mathematics teachers’ noticing of childrens’ mathematics: a focus on extending moves. Springer Nature B.V.

Özet

Professional noticing of children's mathematical thinking (Jacobs et al. in J Res Math Educ 41(2):169-202, 2010) is a construct that is used frequently to understand the ways in which teachers attend to, interpret, and respond to children's mathematical thinking. in this paper, we present our analysis of prospective elementary mathematics teachers' (PTs') responses to a pedagogical activity designed to engage them in an approximation (Grossman et al. in Teach Coll Rec 111(9): 2055-2100, 2009) of professional noticing of children's mathematical thinking in the moment of teaching, with a focus on developing responses which extend the student's thinking. PTs were provided two different examples of student work and a series of questions designed to elicit information about their ability to professionally notice student work. We present data and analysis of 73 PTs' abilities to engage in the individual skills associated with noticing as well as their abilities to use the skills cohesively in concert. Our results demonstrate the type of representation used determined PTs' success in all three facets of noticing, with a particular effect on interpreting. Further, our focus on a specific type of response move, along with the introduction of a scaffold for that response move, made a difference in PTs' ability to successfully respond to student work when compared to a prior study with the same PTs (Tyminski et al.2014). We unpack these results along with suggestions for pedagogical practice as well as directions for future research.

Kaynak

Journal of Mathematics Teacher Education

Bağlantı

https://doi.org/10.1007/s10857-020-09472-2
https://hdl.handle.net/11436/1065

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.