• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digital competence: A study from the perspective of pre-service teachers in Turkey

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (276.7Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Çebi, Ayça
Reisoğlu, İlknur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Çebi, A. & Reisoğlu, i. (2020). Digital Competence: A Study from the Perspective of Pre-service Teachers in Turkey. Journal of New Approaches in Educational Research, 9(2), 294-308. https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.583

Özet

This study aims to know the opinions of pre-service teachers on their digital competence and to determine whether these opinions vary according to gender, branch and perceived level of digital competence. in this study, a cross-sectional survey model was used. in such a context, the study was conducted with 518 pre-service teachers who were studying in different provinces of Turkey. the study used a digital competence questionnaire as a data collection tool. When the results were evaluated, it can be said that the digital competence of pre-service teachers is moderate and that it varies significantly according to gender, branch and perceived level of digital competence. It is thought that the results of this study will guide the researchers as they reveal the needs of the pre-service teachers and contain information about what should be focused on the training or activities to be organized to meet these needs.

Kaynak

Journal of New Approaches in Educational Research

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.7821/naer.2020.7.583
https://hdl.handle.net/11436/1083

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.