• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comparison of prospective mathematics teachers' problem posing abilities in paper-pencil test and on dynamic geometry environment in terms of creativity

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (546.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2020

Yazar

Öcal, Mehmet Fatih
Kar, Tuğrul
Güler, Gürsel
İpek, Ali Sabri

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Öçal, M.F., Kar, T., Güler, G., and Ipek, A.S. (2020). Comparison of prospective mathematics teachers’ problema posing abilities in paper-pencil test and on dynamic geometry environment in terms of creativity.REDIMAT –Journal of Research in Mathematics Education,9(3), 243-272. http://dx.doi.org/10.17583/redimat.2020.3879

Özet

This study aims to investigate the similarities and differences between prospective mathematics teachers' creative thinking skills in paper-pencil test and on a Geogebra-supported environment in terms of problem-posing. This case study used purposive sampling method for determining the participants. Findings revealed that the activities carried out in the GeoGebra-supported environment were insufficient to produce creative problems, and GeoGebra's main utility to prospective teachers was in identifying their mistakes related to mathematical concepts and discrepancies among numerical values of the problems posed. the reasons for the low achievement in posing problem were discussed: These were; (i) lack of problem-posing experience, (ii) the structure of problem-posing activity, and (iii) prospective teachers' mathematical content knowledge.

Kaynak

Redimat-Revista de Investigacion En Didactica de Las Matematicas

Cilt

9

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.17583/redimat.2020.3879
https://hdl.handle.net/11436/1256

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.