• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Online information searching behaviours: examining the impact of task complexity, information searching experience, and cognitive style

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.930Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Reisoğlu, İlknur
Çebi, Ayça
Bahçekapılı, Tuğba

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Reisoğlu, İ., Çebi, A. & Bahçekapılı, T. (2019). Online information searching behaviours: examining the impact of task complexity, information searching experience, and cognitive style. Interactive Learning Environments, 30(3), 417-434. https://doi.org/10.1080/10494820.2019.1662456

Özet

While the impact of behavioural and cognitive processes on online information searching behaviours have been studied in some depth, little is known about the impact of procedural and metacognitive processes on online information searching behaviours. in addition, although the literature contains studies examining online information searching behaviours based on experience, cognitive styles, and task complexity separately, there is only a limited number of studies that investigate how online information searching behaviours vary depending on individual characteristics by taking task complexity as a basis. the aim of this study is to explore whether university students' information searching behaviours, task completion times, and task completion rates in simple and difficult tasks differ depending on information searching experience and cognitive style. the study was conducted with a sample of 20 university students. the results of this study indicated that in difficult search tasks, online information searching experience is influential on the exhibition of online information searching behaviours associated with the metacognitive domain. in simple and difficult tasks, experience and cognitive styles cause differentiation in online information searching behaviours. When task complexity is taken as a basis, the experience is more influential on task completion time and task completion rate compared to cognitive styles.

Kaynak

Interactive Learning Environments

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/10494820.2019.1662456
https://hdl.handle.net/11436/1416

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6000]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.