• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlahiyat fakültesi öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi -R.T.E.Ü. ilahiyat fakültesi örneği-

Thumbnail

Göster/Aç

516268.pdf (3.710Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Polat, Tolgahan Ferman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

"İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi" adlı bu çalışmanın kapsamını eğitim, din eğitimi, kaynaştırma ve kaynaştırma eğitimi konuları oluşturmaktadır. Araştırmada İDKAB bölümü öğrencileri ile İlahiyat programı öğrencilerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubu 2016-2017 akademik yılı güz yarıyılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi "Özel Eğitim" dersi alan İDKAB 4. Sınıf öğrencileri ve "Özel Eğitim" dersi almayan İlahiyat programı 4. Sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla Kişisel Bilgi Formu (8 Soru) ve Kaynaştırmaya Eğitimi Tutum Ölçeği (30 Soru) kullanılmıştır. Uygulamadan elde edilen bulguların analizinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilimsel istatistiklerden Tek Yönlü Varyans (Anova) Analizi, T Testi Analizi ve Parametrik Olmayan İstatistiki Veriler Mann Whitney U Testi Analizi kullanılmıştır. Bu durumda "Özel Eğitim" dersi alan İDKAB öğretmen adayları ile "Özel Eğitim" dersi almayan İlahiyat Programı öğretmen adayları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Kaynaştırma, Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim, Din Eğitimi "The Study of Students' of Theology Faculty Attitudes towards Integration Education in Terms of Some Variables" includes subjects such as education, religious education, integration and integration education. In this study it is aimed to determine PSRE and Theology teacher candidates' attitudes of integration practices. Research group of this study consists of students of 4th grade who are studying at Recep Tayyip Erdoğan University, Faculty of Theology in the fall semester of 2016-2017 academic year. Also, this research group divides into two parts as students who took the "Special Education" and who did not take this lecture. A personal information form (8 questions) and an attitude scale for integration (30 questions) were used to collect data. SPSS statistics program was used in the analysis of the findings obtained from the application. In the analysis of the data, One Way Anova Analysis, T Test Analysis and Nonpammetric Statistics Data Mann Whitney U Test Analysis were used from scientific statistics. As a result of this study, a meaningful difference was found between PSRE teacher candidates who took "Special Education" course and teacher candidates of Theology Program who did not take this course (a=0,05) in terms of integration attitudes. Key words: Education, Integration, Integration Education, Special Education, Religion Education

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/144

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.