• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Meslek liselerindeki yöneticilerin gösterdiği etik liderlik tipi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

505527.pdf (4.345Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Bilgin Yurdaöz, Asuman

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada meslek liselerindeki yöneticilerin gösterdiği etik liderlik tipi ile öğretmen performansı arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırma, tarama modelinde nicel ve nitel araştırma yöntemlerini bir arada kullanan karma yöntemli bir araştırmadır. Araştırmanın nicel örneklemini Rize Merkez'de yer alan Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde görev yapan 145 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Etik Liderlik Ölçeği ile yöneticiler tarafından öğretmenlere verilen Performans Değerleme sistemindeki notlar kullanılmıştır. Nitel anlamda yarı yapılandırılmış beş maddelik görüşme formu ile on yedi öğretmenin görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda, nicel olarak mesleki kıdemi 11-20 yıl olan öğretmenlerin etik liderlik toplam puanına göre diğer mesleki kıdem yılına sahip olan öğretmenlerden manidar bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Yöneticilerin toplam etik liderlik puanlarının öğretmenlerin cinsiyetlerine göre farklılaştığı ancak öğrenim durumlarına göre farklılık göstermediği saptanmıştır. Öğretmenlerin performans puanları ile yaşları arasında manidar bir ilişki olmadığı belirlenmiştir. Performans toplam puanlarının her bir alt toplam puanla uyum halinde olduğu ancak branş değişkenine göre farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Nitel olarak yöneticilerinin etik özellikler taşıma durumları konusunda önemli bulgular elde edilmiştir. The goal of this study was to determine the relationship between the kind of ethical leadership shown by managers in vocational school and teacher performance. This research is a mixed-method research that uses a combination of quantitative and qualitative research methods in the screening model. Data was collected from 145 teachers workinh at vocational and technical high schools in Rize city center. Data was collected by using an ethical leadership scale and a personal information form to determine demographic characteristic of teachers in sample. 17 teachers' opinion was taken by using qualitative semi- structured 5 items interview form. As a result of the research, it was concluded that teachers with a career level of 11-20 years had difference from the teachers who had other Professional seniority years of service in the line according to total value of ethical leadership. According to the result there was a difference between total ethical leadership scores of managers and gender of teachers but didn't Show any significant difference according to the education status of teachers. It was determined that there was no meaningful relation between the performance scores of the teachers and their ages. The performance total scores were found to be in harmony with each subtotal score however it was found a significant difference according to the branch variable. It was found that there were qualitative findings about the ethical characteristic of the managers.

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11436/147

Koleksiyonlar

  • Sosyal Bilimler Enstitüsü [307]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.