• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How do learner-directed scientific investigations influence students' questioning and their nature of science conceptions?

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (406.3Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Erümit, Banu Avşar
Fouad, Khadija E.
Akerson, Valarie L.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Avsar Erumit, B., Fouad, K.E. & Akerson, V.L. (2019). How do learner-directed scientific investigations influence students’ questioning and their nature of science conceptions? International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology (IJEMST), 7(1), 20-31. https://doi.org/10.18404/ijemst.509246

Özet

Action research was conducted in two sections of a scientific inquiry class in a Midwestern U.S. university to identify the types of questions that students ask for their investigations, identify emerging patterns regarding students' questioning, and determine students' ability to transfer their nature of science (NOS) understanding to a new scientific phenomenon. Participants included 28 non-science major freshmen and sophomores. Data sources included the Earthworm Activity Field Guide, the post-reflection sheet, the Views of Nature of Science Version B Questionnaire (VNOS-B), and audio recordings of small group discussions when students were creating and selecting questions for the first and the second investigations when they were in the field. Findings showed that students improved their ability to ask more investigable and more specific questions after conducting an investigation. Also, students asked fewer descriptive and more cause-and-effect or pattern-seeking questions after the first investigation. the results showed that students were able to apply their understandings of NOS aspects to a new concept. However, some aspects were addressed more than the others. Results suggest that giving students opportunities to ask their own questions following their own interests improves their ability to generate good investigable questions. the results also suggest that reflecting on NOS aspects during content-related inquiry activities enhances students' NOS understandings.

Kaynak

International Journal of Education in Mathematics Science and Technology

Cilt

7

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.18404/ijemst.509246
https://hdl.handle.net/11436/1681

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6000]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.