Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYavuz, Ayten Yılmaz
dc.contributor.authorHacıalioğlu, Nazlı
dc.date.accessioned2020-12-19T19:41:57Z
dc.date.available2020-12-19T19:41:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationYılmaz Yavuz, A., & Hacıalioğlu, N. (2018). The effect of training provided for obese adolescents based on Health Promotion Model on their healthy lifestyle behaviors and life quality. Progress in Nutrition, 20(1), 146–160. https://doi.org/10.23751/pn.v20i1.6301en_US
dc.identifier.issn1129-8723
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23751/pn.v20i1.6301
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/1860
dc.descriptionWOS: 000428874500018en_US
dc.description.abstractObjectives: the purpose of this study is to determine the effect of training provided for obese adolescents based on health promotion model on their healthy lifestyle behaviors and life quality. Methods: the research was conducted on the 114 obese adolescents in the form of intervention design with pretest-post-test control group between the dates September 2012 and January 2014. the experiment group was trained for three months within the Health Promotion Model which was constituted to decrease the risk factors of obesity. Results: With the training, monitoring and consultancy service provided for obese adolescents, it was found that BMI scores decreased significantly, their nutritional and physical activity habits were regulated, their sedentary life decreased, their general score averages for ALP and PedsQL scale were higher when compared with the pre-test and the difference between the experiment and control groups was found to be statistically significant (p<0.05). Conclusion: It was determined that the training obese students received which was based on health promotion model helped the students to develop healthy life style behaviors and to increase their life quality.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherMattioli 1885en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHealth promotion modelen_US
dc.subjectHealthy life style behaviorsen_US
dc.subjectLife qualityen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectTrainingen_US
dc.titleThe effect of training provided for obese adolescents based on Health Promotion Model on their healthy lifestyle behaviors and life qualityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü RTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü RTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Bölümü RTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü RTEÜ, Fen - Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü RTEÜ, Hukuk Fakültesi, Kamu Hukuku Bölümü RTEÜ, Hukuk Fakültesi, Özel Hukuk Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Maliye Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümü RTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü RTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü RTEÜ, İlahiyat Fakültesi, İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü RTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Biyomühendislik Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Jeoloji Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Makine Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Mimarlık Bölümü RTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü RTEÜ, Su Ürünleri Fakültesi, Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi Bölümü RTEÜ, Su Ürünleri Fakültesi, Su Ürünleri Temel Bilimler Bölümü RTEÜ, Su Ürünleri Fakültesi, Su Ürünleri Yetiştiriciliği Bölümü RTEÜ, Tıp Fakültesi, Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü RTEÜ, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümü RTEÜ, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü RTEÜ, Turgut Kıran Denizcilik Fakültesi, Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Turgut Kıran Denizcilik Fakültesi, Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği Bölümü RTEÜ, Ziraat Fakültesi, Bahçe Bitkileri Bölümü RTEÜ, Ziraat Fakültesi, Tarla Bitkileri Bölümü RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bahçe Bitkileri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Enerji Sistemleri Mühendisliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fizik Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İnşaat Mühendisliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Jeoloji Mühendisliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İleri Teknolojiler Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kimya Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Peyzaj Mimarlığı Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Su Ürünleri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarla Bitkileri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, İş Sağlığı ve Güvenliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Histoloji ve Embriyoloji Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tıbbi Biyokimya Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tıbbi Biyoloji Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Tıbbi Mikrobiyoloji Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı RTEÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı RTEÜ, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Bölümü RTEÜ, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Spor Yöneticiliği Bölümü RTEÜ, Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Finans ve Bankacılık Bölümü RTEÜ, Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü RTEÜ, Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü RTEÜ, Sağlık Yüksekokulu, Beslenme ve Diyetetik Bölümü RTEÜ, Sağlık Yüksekokulu, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYavuz, Ayten Yılmaz
dc.identifier.doi10.23751/pn.v20i1.6301
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage146en_US
dc.identifier.endpage160en_US
dc.relation.journalProgress in Nutritionen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster