Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKangal, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-09-03T10:46:54Z
dc.date.available2019-09-03T10:46:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/188
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, eğitim öğretim sürecinin temel unsuru olan sınıf öğretmenlerinin öğretme stil algılarını çok boyutlu verilerle değerlendirerek gerçek öğretme stillerini ortaya koymaktır. Bu araştırma Rize ili Çayeli ilçesinde görev yapan 4. sınıfları okutan toplam 8 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Seçilen sınıf öğretmenleri Grasha Reichman'nın öğretme stil ölçeğini puanlamışlardır. Sonra araştırmacı tarafından öğretmenlere uzun süreli sınıf içi gözlemler yapılarak ölçek araştırmacı tarafından tekrar puanlanmıştır. Ders esnasında video kayıtlar alınarak bunların alan uzmanı tarafından izlenmesi sağlanmıştır. Alan uzmanları izledikleri dersler için öğretme stil ölçeğini puanlamışlardır Elde edilen tüm veriler SPSS programında analiz edilerek; her bir öğretmen için ölçeğin tüm alt boyutlarında, kendisi, araştırmacı ve uzman tarafından elde edilen puanlar için ortalama değerler hesaplanmıştır. En sonunda bu üç veri kaynağı kullanılarak türetilmiş puanlar bulunmuştur. Mann-Whitney U testi ile ortalamaların farkı analizi yapılmıştır. Sonuçlar, öğretmenlerin kendi, araştırmacı ve uzman tarafından, özellikle uzman ve araştırmacı tarafından elde edilen verilerde anlamlı bir farklılığın olmadığı şeklindedir. Tüm alt boyut puanlamalarında ve türetilmiş puanlamalar sonunda, en çok tercih edilen öğretme stilleri Bilgi Aktarıcı/Temsilci/Yol Gösterici stiller olduğu ortaya çıkmıştır. En az tercih edilen öğretme stili Otoriter öğretme stili olmuştur. Sınıf öğretmenlerinin öğretmen merkezli öğretme stilleri yerine öğrenci odaklı stilleri tercih ettiği, sonuca ulaşılmıştır. The purpose of this research is to reveal the actual teaching styles by evaluating the teaching style perceptions of the class teachers, which are the basic elements of the education and training period, as multidimensional giving. This research was carried out with a total of 8 class teachers who were teaching 4th graders who work in the province of Çayeli, Rize. Selected teachers are teaching styles have scored the Grasha Reichman'n the scale. Then the researcher scored teachers again for long-term classroom observations and scored again by the scale investigator. Video recordings were taken during the course and they were monitored by the field expert. Field experts have rated the teaching style scale for the courses they have followed. All data obtained were analyzed in the SPSS program and mean values were calculated for the scores obtained by the self, the researcher and the expert in all sub-dimensions of the scale for each teacher. Finally, the scores derived using these three data sources were found. A difference analysis of the averages was performed using the Mann-Whitney U test. The results show that there is no significant difference in the data obtained by teachers themselves, by researchers and experts, especially by experts and researchers. At the end of all subscale scorings and derived scorecards, it became clear that the most preferred teaching styles were Information Transformer / Representative / Guiding Styles. The least preferred teaching style has been the Authoritative teaching style. The result that teachers prefer student-centered styles instead of teacher-centered teaching styles has been reached.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Temel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmeen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectİlkokul öğretmenlerien_US
dc.subjectPrimary school teachersen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğretme stillerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of teaching styles of classroom teachersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKangal, Ayşegül
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster