• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Enhancing student explanations of evolution: Comparing elaborating and competing theory prompts

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (288.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2016

Yazar

Donnelly, Dermot F.
Namdar, Bahadır
Vitale, Jonathan M.
Lai, Kevin
Linn, Marcia C.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Donelly, D.F., Namdar, B., Vitale, J.M., Lai, K., Linn, M.C. (2016). Enhancing student explanations of evolution: Comparing elaborating and competing theory prompts. Journal of Research in Science Teaching, 53(9), 1341-1363. https://doi.org/10.1002/tea.21331

Özet

In this study, we explore how two different prompt types within an online computer-based inquiry learning environment enhance 392 7th grade students' explanations of evolution with three teachers. in the elaborating prompt condition, students are prompted to write explanations that support the accepted theory of evolution. in the competing prompt condition, students are prompted to write explanations that differentiate two views of evolution associated with Darwin and Lamarck. Data sources included a pretest and posttest, an embedded item, observations, logged teacher guidance, and teacher interviews. Findings show similar pretest to posttest gains in students' understanding of evolution for both conditions, but this pattern was not uniform across all three teachers. For one teacher, students who received competing theory prompts produced significantly higher gains than those who received elaborating theory prompts. A closer look at embedded student work reveals a higher degree of teacher participation (i.e., grading and guidance) than for the other teachers. Our findings illustrate how helping students distinguish between competing scientific claims can support learning in an inquiry unit, but may require a higher degree of teacher participation and reinforcement. We discuss the implications of these findings for enhancing students' scientific explanations. (C) 2016 Wiley Periodicals, Inc.

Kaynak

Journal of Research in Science Teaching

Cilt

53

Sayı

9

Bağlantı

https://doi.org/10.1002/tea.21331
https://hdl.handle.net/11436/2367

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5260]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.